Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Εδώλιο σε δάσκαλο για ταμειακό έλλειμμα σε σχολική επιτροπή, προτείνει η αντεισαγγελέας Εφετών

Εδώλιο προτείνει η αντεισαγγελέας Εφετών Μαγδαληνή Γαλάταλη, προς το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης για δάσκαλο που κατηγορείται σχετικά με έλλειμμα ύψους 33.000 ευρώ στο ταμείο σχολικής επιτροπής κατά την περίοδο 2009 – 2011.

Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, ο κατηγορούμενος ήταν διευθυντής σε δημοτικό σχολείο της Καλαμαριάς και με την ιδιότητα αυτή του είχαν ανατεθεί το επίμαχο διάστημα, καθήκοντα διαχειριστή-ταμία της 9ης Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής (ΕΣΕ). Στην ΕΣΕ ανήκαν συνολικά τέσσερις σχολικές μονάδες (δύο νηπιαγωγεία, ένα δημοτικό σχολείο κι ένα γυμνάσιο της Καλαμαριάς). 

Ανάμεσα στα καθήκοντά του, όπως περιγράφεται στην εισήγηση της εισαγγελέως, ήταν η διαχείριση των πιστώσεων που χορηγούσε το Δημόσιο στη συγκεκριμένη ΕΣΕ για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των τεσσάρων σχολικών μονάδων (θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, αγορά αναλώσιμων υλικών κλπ.), ενώ μεριμνούσε για τις αμοιβές των καθαριστριών, διαχειριζόταν τα έσοδα από την εκμετάλλευση των κυλικείων κ.ά.

Η εισαγγελέας αποδίδει στον 64χρονο δάσκαλο ότι «κατακράτησε και ειδοποιήθηκε παράνομα» το συνολικό ποσό των 33.526,65 ευρώ και προκειμένου να δικαιολογήσει το έλλειμμα, φαίνεται ότι εσκεμμένα προέβη σε λανθασμένες αναγραφές στα βιβλία εσόδων-εξόδων των επίμαχων οικονομικών ετών, αυξάνοντας και μειώνοντας λογιστικά, κατά περίπτωση και κατ’ έτος, τα αντίστοιχα έξοδα και έσοδα της 9ης ΕΣΕ. Τα παραπάνω δεδομένα, στοιχειοθετούν κατά την κ. Γαλάταλη, το αδίκημα της υπεξαίρεσης στην υπηρεσία.

Ο ίδιος, παρότι επέστρεψε σχεδόν το μισό ποσό από το σύνολο του ελλείμματος που του καταλογίζεται (για το υπόλοιπο φέρεται ότι εγκρίθηκε η υπαγωγή σε ρύθμιση δόσεων), αρνείται την κατηγορία, κάνοντας λόγο για αμιγώς λογιστικά ελλείμματα κι όχι πραγματικά, αποδίδοντας αυτά σε λάθος υπολογισμούς που προέκυψαν εκ παραδρομής.

Για την παραπομπή του ή μη σε δίκη, θα αποφασίσει το Συμβούλιο Εφετών με βούλευμα που θα δημοσιευτεί.

Πηγή: ΑΜΠΕ