Skip to main content

Η Γαλλία απαντά «όχι, ευχαριστούμε» στην ιδέα για γέφυρα με την Αγγλία στη Μάγχη

Ευγενικά απέρριψε η Γαλλία την ιδέα του Μπόρις Τζόνσον για την κατασκευή γιγάντιας γέφυρας μήκους 22 μιλίων επάνω από τη Μάγχη που θα συνέδεε το Ηνωμένο Βασίλειο με τη Γαλλία μετά το Brexit, επισημαίνοντας ότι, αν και τα μεγαλόπνοα σχέδια αξίζει τον κόπο να μελετηθούν, υπάρχει πληθώρα μεγάλων ευρωπαϊκών σχεδίων που πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Μ. Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον, ο θερμότερος και θορυβωδέστερος υποστηρικτής του Brexit στο παραδοσιακό πολιτικό σκηνικό της χώρας του, πρότεινε την κατασκευή μίας γιγάντιας γέφυρας στη Μάγχη που θα ενώνει τη χώρα του με τη Γαλλία μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Telegraph και κοινοποίησε την ιδέα του στον Εμανουέλ Μακρόν, κατά την επίσκεψη του επικεφαλής του γαλλικού κράτους στη Μ. Βρετανία.

Ο κ. Τζόνσον είπε ότι σκέφτεται πως είναι «γελοίο» οι δύο χώρες να ενώνονται μόνο με μία σιδηροδρομική γραμμή.«Ας φτιάξουμε και δεύτερο πέρασμα», είπε ο Βρετανός συντηρητικός πολιτικός. «Συμφωνώ. Ας το κάνουμε αυτό», υποτίθεται ότι του απάντησε ο πρόεδρος της Γαλλίας, σύμφωνα με την εφημερίδα.

«Ολες οι ιδέες αξίζουν μελέτης, ακόμη και οι πλέον μεγαλόπνοες», απάντησε ο Μπρουνό Λε Μερ, υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Γαλλίας, παρατηρώντας ωστόσο ότι οι δύο μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες ήδη συνδέονται μέσω της σήραγγας της Μάγχης.

«Εχουμε μεγάλα σχέδια ευρωπαϊκών υποδομών, η χρηματοδότηση των οποίων είναι περιπεπλεγμένη. Ας ολοκληρώσουμε τα υπό κατασκευήν σχέδια, πριν σκεφτούμε νέα».

Ο υπουργός Εξωτερικών, επιλογή της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι στην κορυφή της βρετανικής διπλωματίας, πρωτοπόρος και ευρηματικός στην υπέρ του Brexit ρητορική κατά τη διάρκεια της προεκλογιΜ. κής εκστρατείας, είχε παραβάλει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης με εκείνους του Αδόλφου Χίτλερ και του Ναπολέοντα, προκαλώντας αγανάκτηση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Χρειάστηκαν δύο αιώνες στη Βρετανία να δώσει τη συγκατάθεσή της για την κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης, αφού η ιδέα είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά από τον αυτοκράτορα της Γαλλίας Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

«Η οικονομική μας επιτυχία εξαρτάται από τις καλές υποδομές και τις καλές συνδέσεις. Μήπως η σήραγγα της Μάγχης δεν είναι παρά το πρώτο βήμα;», έγραψε ο Μπόρις Τζόνσον στο Twitter.

Ο υπουργός δεν αναφέρθηκε δημόσια συγκεκριμένα στην ιδέα της γέφυρας και δεν είναι σαφές εάν έγιναν λεπτομερείς συζητήσεις για το πώς θα στηθεί ένα τέτοιο έργο ή πώς θα χρηματοδοτηθεί.

Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο Βρετανός πολιτικός πιστεύει ότι μία ιδιωτική χρηματοδότηση μίας Γέφυρας της Μάγχης μήκους 22 μιλίων ίσως να είναι μία επιλογή και ότι θα είναι ένα μέσον για την ενίσχυση του τουρισμού και των εμπορικών ανταλλαγών μετά το Brexit.

«Η τεχνολογία προχωρά συνεχώς και υπάρχουν μεγαλύτερες γέφυρες αλλού», δήλωσε στους συνεργάτες του ο Τζόνσον, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

«Είναι καλό να έχουμε οράματα, ιδιαίτερα σε σχέση με σχέδια υποδομών, αλλά το στενό του Ντόβερ είναι ο πλέον πολυσύχναστος θαλάσσιος διάδρομος, με πολλές εκατοντάδες διελεύσεις πλοίων ημερησίως», δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

«Η κατασκευή μίας γέφυρας 22 μιλίων στο Στενό θα συναντούσε πολλές δυσκολίες, ειδικότερα αφού τα μεγάλα πλοία που περνούν από το στενό έχουν ύψος επάνω από την επιφάνεια της θάλασσας που ξεπερνά τα 60 μέτρα».