Skip to main content

Υπηρεσία Ασύλου: Αντικειμενική η δυσκολία εξυπηρέτησης όλων των αιτούντων

Για «αντικειμενική δυσκολία εξυπηρέτησης όλων όσων προσέρχονται στην Υπηρεσία Ασύλου με την παρούσα στελέχωσή της, παρά το ότι έχει καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να μειώσει τους χρόνους αναμονής» κάνει λόγο η Υπηρεσία σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των αιτούντων άσυλο έξω από τα γραφεία της, στην Κατεχάκη.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στις συναντήσεις που κάνει η Υπηρεσία με φορείς και κοινότητες μεταναστών και προσφύγων, τούς ενημερώνει για τις προσπάθειες που κάνει για την κατά το δυνατό διευκόλυνση των εξυπηρετούμενων, «συμπεριλαμβανομένης της σειράς προτεραιότητας που δίνεται μέσω τηλεφωνικής απόδοσης ραντεβού για την καταγραφή των αιτημάτων ασύλου, η οποία δεν μπορεί να παρακαμφθεί».

Παράλληλα, εκφράζεται η ανησυχία ότι «η κλιμάκωση των διαμαρτυριών με το κλείσιμο της Λ. Κανελλοπούλου ενέχει σημαντικούς κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων, μεταξύ των οποίων υπάρχουν και μικρά παιδιά, και δημιουργεί σοβαρές καθυστερήσεις και δυσκολίες στο έργο της Υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμη περισσότερο η δυνατότητα εξυπηρέτησης των προσερχομένων».

Σημειώνεται ακόμη ότι η χώρα έχει ζητήσει έκτακτη βοήθεια και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αναβαθμιστεί η Υπηρεσία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Το πρωί αιτούντες άσυλο, Σύροι ως επί το πλείστον, πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Υπηρεσίας Ασύλου διαμαρτυρόμενοι ότι καθυστερεί η διαδικασία υποβολής της αίτησής τους.

Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων μέλος του δικτύου εθελοντών «Καμπάνια για την πρόσβαση στο άσυλο», η Υπηρεσία έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μόλις λίγα άτομα κάθε ημέρα, και μπορεί να περάσουν ακόμα και δύο μήνες μέχρι να καταφέρει να καταθέσει ένας πρόσφυγας την αίτηση ασύλου στην Υπηρεσία.