«Να δούμε μια φυσική καταστροφή του παρελθόντος, ακόμη και των δικών μας κυβερνήσεων, και να τη συγκρίνουμε με την ταχύτητα και τον τρόπο που έχουμε λειτουργήσει στη συγκεκριμένη καταστροφή» ζήτησε σήμερα ο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που επισκέπτεται το απόγευμα το Μάτι -και την Παρασκευή τον Ν. Βουτζά- για ανοιχτή ενημερωτική συζήτηση με τους πυρόπληκτους.
Όπως εξήγησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Νews 247», «θέλαμε κατ’ ελάχιστο τέσσερις μήνες, όπως έγινε τρεις μήνες στην πλημμύρα που είχαμε πρόσφατα (στη Μάνδρα). Στο παρελθόν θέλαμε επτά μήνες για να βγει Κοινή Υπουργική Απόφαση που οριοθετούσε την περιοχή, που προέβλεπε τον προϋπολογισμό και τώρα κάναμε μιάμιση εβδομάδα» είπε.
Ερωτηθείς για το πόσοι πληγέντες έχουν πάρει τα επιδόματα και τα χρήματα που έπρεπε να πάρουν και πόσοι ακόμη είναι στην αναμονή, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει σύγχυση με τα επιδόματα, «γιατί πραγματικά οι παροχές που προβλέπονται για τους πληγέντες είναι πολλές».
«Το πρώτο που είχε προβλεφθεί και δεν υπήρχε στο παρελθόν σε άλλες φυσικές καταστροφές, με εξαίρεση τις πλημμύρες στη Μάνδρα, ήταν ένα έκτακτο βοήθημα 5.000 ευρώ ανά κατοικία και 8.000 ευρώ ανά επιχείρηση. Αυτά στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν δοθεί. Έχουν εξεταστεί όλοι οι φάκελοι, -είναι πάνω από 2.500 οι πολίτες που έχουν λάβει αυτό το επίδομα- κι όσοι δεν το έχουν λάβει, δεν το έχουν λάβει διότι κάποια στοιχεία τους στο Ε1, στο Ε2 ή στο Ε9 δεν είναι συμπληρωμένα ή υπάρχουν συνιδιοκτήτες. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις έχουμε επικοινωνήσει με τους δικαιούχους και πρέπει να συμπληρώσουν ή να διορθώσουν τη φορολογική τους δήλωση ή τα στοιχεία τους ή τις αιτήσεις τους, προκειμένου να πάρουν κι αυτοί το έκτακτο βοήθημα» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι και ο δήμοι είναι στη φάση να δώσουν το πρώτο βοήθημα των 586 ευρώ και της οικοσκευής.
Κατά τα λοιπά, ερωτηθείς για την απόφαση να επανεξετάζονται οι οδηγοί μετά την ηλικία των 74 ετών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε ως «απολύτως λογικό να γίνεται μετά από μια ηλικία μια εξέταση που να βλέπει αν τα αντανακλαστικά τού κάθε συμπολίτη μας είναι αυτά που πρέπει και είναι ικανός να οδηγήσει». Κάτι αντίστοιχο, είπε, «έχουμε προβλέψει και στα επαγγελματικά οχήματα, στα λεωφορεία και στα σχολικά λεωφορεία».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «μέχρι τώρα υπήρχε μόνο πιστοποιητικό οφθαλμιάτρου. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις -που δε θέλουμε να ανοίξουμε αυτό το θέμα χωρίς στοιχεία, αλλά ξέρουμε πάρα πολύ καλά σαν κοινωνία- αυτά τα πιστοποιητικά μπορεί και να μην ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα».