Skip to main content

Γαλλία: Έρευνα για καταστήματα που υπερτιμολογούν προϊόντα για γυναίκες

Το υπουργείο Οικονομίας της Γαλλίας διέταξε τη διεξαγωγή έρευνας για το γιατί οι γυναίκες πληρώνουν περισσότερο από τους άνδρες για παραπλήσια προϊόντα σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σαμπουάν, αποσμητικά, ξυραφάκια και άλλα αντίστοιχα προϊοντα τα οποία απευθύνονται στο γυναικείο κοινό εμπίπτουν σε αυτό που γαλλική οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα αποκαλεί «αναπόφευκτος φόρος», ο οποίος τα κάνει ακριβότερα.

Μετά την καμπάνια, η οποία συγκέντρωσε περίπου 30.000 υπογραφές, κυβερνητικοί αξιωματούχοι της Γαλλίας δεσμεύθηκαν να ερευνήσουν το θέμα.

Η καμπάνια έχει την υποστήριξη της Πασκάλ Μπουαστάρ, υπουργού για τα δικαιώματα της γυναίκας, η οποία ανέφερε στο Twitter: «Είναι το ροζ ένα χρώμα πολυτελείας;».

Σε φωτογραφία της καμπάνιας, εμφανίζεται σε κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Monoprix μικρό πακέτο με πέντε ξυραφάκια για τις γυναίκες σε τιμή €1,80, ενώ αντίστοιχο, σε μπλε χρώμα, για τους άνδρες, με 10 τεμάχια, κοστίζει €1,72.

Σε κατάστημα της αλυσίδας Casino, δοχείο με αφρό ξυρίσματος 200ml κοστίζει €2,87 για τις γυναίκες και €2,39 για τους άνδρες.

Οι οργανώσεις για τα γυναικεία δικαιώματα κατηγορούν τις αλυσίδες για «σεξιστική πολιτική τιμών» και τις καλούν να καταργήσουν την επιβολή του «γυναικείου φόρου».