Εκπτώσεις 30% προσφέρει η Cosco για την αποθήκευση

Φθηνότερες χρεώσεις για τα εγκλωβισμένα κοντέινερ
Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015 14:27
EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Οι εκπτώσεις δίδονται προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι είχαν εγκλωβισμένα κοντέινερς στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr

Γρηγορότερα αντανακλαστικά από τον ΟΛΠ επέδειξε η Cosco, η οποία χθες πήρε την πρωτοβουλία και ενημέρωσε τους πελάτες της πρώτη ότι προτίθεται να χορηγήσει εκπτώσεις ύψους 30% για τις χρεώσεις αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.

Οι εκπτώσεις δίδονται προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι είχαν εγκλωβισμένα κοντέινερς στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας. Η ΣΕΠ με τον τρόπο αυτό ανταποκρίθηκε στο αίτημα που κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Οι εκπτώσεις που θα εγκρίνει, κατόπιν αιτήσεως, η Cosco δεν θα αφορούν εμπορευματοκιβώτια που είναι αφημένα στο λιμάνι του Πειραιά από τα μέσα Ιουνίου ή ακόμα και τον Μάιο, αφού είναι προφανές ότι όσοι είχαν τη διαχείριση των κοντέινερς αυτών δεν αιφνιδιάστηκαν από την τραπεζική αργία.

Τα «κουτιά» αυτά είναι στα αζήτητα, εδώ και πολύ καιρό, σημειώνουν στη «Ν» κύκλοι της Cosco, οι οποίοι τονίζουν ότι έλαβαν αιτήσεις για εκπτώσεις από εταιρείες που έχουν εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι πάνω από δύο μήνες. «Τα αιτήματα αυτά δεν γίνεται να ικανοποιηθούν» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Αυτήν τη στιγμή στις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκονται περίπου 1.500 εμπορευματοκιβώτια, ενώ το κόστος αποθήκευσής τους ανά ημέρα από τον σταθμό ανέρχεται σε 7,5 ευρώ για τα 20άρια και 14 ευρώ για τα 40άρια κοντέινερς.

Σημειώνεται πάντως ότι το ΕΒΕΠ στην επιστολή του προς τον ΟΛΠ αλλά και την Cosco δεν ζητούσε συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης. Ωστόσο, αναγνώριζε ότι κατά το παρελθόν ο ΟΛΠ: «Ενήργησε με υπευθυνότητα απέναντι στους χρήστες του λιμανιού, χορηγώντας εκπτώσεις από 60% έως 95%, στα αποθηκευτικά τέλη, για την αποκατάσταση των απωλειών, που υπέστησαν οι επιχειρήσεις, χωρίς να είναι υπαίτιες από τις καθυστερήσεις και την αναγκαστική παραμονή έμφορτων κοντέινερ στον χώρο του ΟΛΠ».

Ωστόσο, όπως αναφέρουν στη «Ν» στελέχη της αγοράς, τα ποσοστά αυτά των εκπτώσεων είχαν δοθεί κατά το παρελθόν, όταν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι είχαν προχωρήσει σε πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις ή ακόμα και σε «λευκές απεργίες».

Σε παροχή εκπτώσεων αναμένεται να προχωρήσει σήμερα και ο ΟΛΠ. Ο αριθμός πάντως των κοντέινερ, που παραμένουν στον Οργανισμό λόγω των προβλημάτων της τραπεζικής αργίας είναι πολύ λίγα.

Στη Θεσσαλονίκη

Ανάλογο αίτημα να εξετάσει, δηλαδή τρόπους για την ελάφρυνση των εξαγωγικών επιχειρήσεων τα εμπορευματοκιβώτια των οποίων έχουν εγκλωβιστεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκαλέσει στις συναλλαγές τα capital controls, ζητούν από τη διοίκηση του ΟΛΘ οι φορείς της Βόρειας Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, ο ΣΕΒΕ ζητεί από τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ να αντιμετωπίσει με επιείκεια το θέμα, ώστε η επιβάρυνση των επιχειρήσεων να είναι η μικρότερη δυνατή, καθώς οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, επιβαρύνονται ήδη με επιπλέον αποθήκευτρα για τα χιλιάδες συνολικά κοντέινερ, που λόγω της κατάστασης δεν κατευθύνονται στον προορισμό τους αλλά παραμένουν εγκλωβισμένα στο λιμάνι της πόλης.

Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΘ διαβεβαιώνει ότι θα εξετάσει ενδελεχώς το πρόβλημα για να καταλήξει στις καλύτερες δυνατές λύσεις, κατά περίπτωση αλλά με αντικειμενικά κριτήρια και με κοινούς κανόνες.

Μάλιστα, βρίσκεται σε εξέλιξη πλήρης στατιστική καταγραφή ώστε να διακριβωθεί ποια κοντέινερ έχουν ξεμείνει στο λιμάνι λόγω των capital controls προκειμένου να αντιμετωπιστεί κατά περίπτωση η κάθε επιχείρηση.

Μείωση της κίνησης

Oσον αφορά τη κίνηση στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία παρουσιάζει ήδη τις πρώτες απώλειες στο εγχώριο φορτίο (εισαγωγές - εξαγωγές). Παρά το γεγονός ότι αποτελεί περίπου το 10% της συνολικής κίνησης της Cosco ήδη μέσα στον Ιούλιο καταγράφηκε μια πτώση από 20% μέχρι 25% στις εισαγωγές, λόγω του εγκλωβισμού των «κουτιών».

Στην πορεία αναμένεται να φανεί η πραγματική ζημιά στις εισαγωγές, λόγω των κάθετης πτώσης των νέων παραγγελιών. Οσον αφορά το τράνσιτ φορτίο που αντιπροσωπεύει το 90% της κίνησης διεξάγεται κανονικά.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα