ΥΠΟΙΟ: Η κρίση είναι εδώ

«Αναγκαία η σύναινεση και η κοινή προσπάθεια»
Τρίτη, 25 Αυγούστου 2009 17:32
UPD:17:36

«Η κρίση είναι εδώ», σημείωσε ο ΥΠΟΙΟ Γιάννης Παπαθανασίου μετά από τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε με εκπροσώπους της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΕΣΕΕ και της ΓΣΕΒΕΕ και πρόσθεσε: «ή θα πάρουμε δύσκολες αλλά εθνικά αναγκαίες αποφάσεις ή θα γυρίσουμε δεκαετίες πίσω».

«Είναι ώρα ευθύνης και απόλυτης ειλικρίνειας», δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Η κρίση, αν και καθυστέρησε να χτυπήσει την πόρτα της χώρας μας, είναι εδώ, προκαλεί σοβαρές συνέπειες στην πραγματική οικονομία και τα δημοσιονομικά της πατρίδα μας».

Ο κ. Παπαθανασίου επισήμανε επίσης την ανάγκη «μιας κοινής προσπάθειας» και τόνισε ότι «χρειάζεται συνεννόηση, συνεργασία και συναίνεση, για να στηρίξουμε αποτελεσματικά την πραγματική οικονομία, την απασχόληση και τους οικονομικά ασθενέστερους συμπολίτες μας».

«Και κυρίως –πρόσθεσε- για να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, που θα κάνει την ελληνική οικονομία πιο ανταγωνιστική και πιο εξωστρεφή, ικανή να προσελκύει επενδύσεις, ικανή να δημιουργεί περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας».

«Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να αναβάλλουμε τις κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον. Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε έναν εθνικό διάλογο, να συμφωνήσουμε και να προχωρήσουμε. Και προς αυτή την κατεύθυνση, ζητήσαμε και αναμένουμε και τις προτάσεις των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

ΓΣΕΕ: Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα σπασμένα της κρίσης

Μετά τη συνάντηση με τη ΓΣΕΕ, η Συνομοσπονδία παρατήρησε πως «δυστυχώς διαπιστώθηκε χάσμα απόψεων και πολιτικών», ωστόσο σε ανακοίνωσή της συμπληρώνει ότι τις επίσημες απαντήσεις στα αιτήματα και στις διεκδικήσεις της ΓΣΕΕ θα δώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

Τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις που συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση συμπεριλαμβάνονται και σε επιστολή που απέστειλε η Συνομοσπονδία στον Πρωθυπουργό, στην οποία μεταξύ άλλων καταλογίζει στην κυβέρνηση ότι προβάλλει «ως προτεραιότητα διεξόδου από την κρίση την φάση της φορολογικής επιβάρυνσης, της δημοσιονομικής εξυγίανσης και πειθαρχίας που αναστέλλει κάθε αναπτυξιακή πρωτοβουλία με την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών».

Όπως αναφέρει η Συνομοσπονδία κατά τη συνάντηση επισημάνθηκε ότι «οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να επωμιστούν και να πληρώσουν τα σπασμένα της κρίσης και της οικονομικής πολιτικής για αυτό θα διεκδικήσουν αγωνιστικά τα αιτήματά τους, αρχής γινομένης από το Πανεργατικό Συλλαλητήριο της ΔΕΘ στις 5 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη».

Οι διεκδικήσεις της ΓΣΕΕ

Μεταξύ άλλων στην επιστολή προς τον Πρωθυπουργό αναφέρονται και τα ακόλουθα:

Διεκδικούμε:

Α. Προστασία από τις καταχρηστικές και αντικοινωνικές συμπεριφορές των τραπεζών, όλων των δανειοληπτών, με πρόσθετα μέτρα.

• Εφαρμογή της απόφασης του Α.Π. του 2001 περί επιβολής «πλαφόν» στα επιτόκια των καταναλωτικών δανείων και καρτών.

• Νομοθέτηση πλαισίου ατομικού πτωχευτικού δικαίου.

• Νομοθετική υποχρέωση των τραπεζών που μετέχουν στο πρόγραμμα ενίσχυσης των 28 δις για μείωση των επιτοκίων και των περιθωρίων σε επίπεδα πριν την έλευση της κρίσης.

• Ενίσχυση των δανειοληπτών με χαμηλά εισοδήματα με ανάληψη από το δημόσιο μέρους των δόσεων ως εγγύηση της παρεχόμενης ρευστότητας και αποπληρωμή μέσω της φορολογίας με όρους (διάρκεια - επιτόκιο) που θα ανακουφίζουν ουσιαστικά τα νοικοκυριά.

Β. Σταθεροποίηση του τραπεζικο-πιστωτικού συστήματος με κοινωνικό έλεγχο και όχι με τη «διάσωση» των μεγαλομετόχων και των τραπεζιτών από τους φορολογούμενους.

Η συμμετοχή του δημοσίου για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των Τραπεζών θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά με ιδιοκτησιακό μερίδιο με στόχευση τον έλεγχο της Εθνικής Τράπεζας μαζί με τα ασφαλιστικά ταμεία ως «εργαλείο» παρέμβασης για την πολιτική αρμοδιοτήτων και ανάπτυξης για ολόκληρο το χρηματοπιστωτικό σύστημα με την συνεπικουρία της Αγροτικής Τράπεζας και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

Απαγόρευση των απολύσεων στις τράπεζες, που είναι πιθανόν να προταθούν στο πλαίσιο του προγράμματος σταθεροποίησης.

Γ. Στοχευμένες κρατικές ενισχύσεις για τη στήριξη των ΜΜΕ, τομέων και κλάδων της ελληνικής οικονομίας που απειλούνται από την χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση (π.χ. Τουρισμός, Κλωστοϋφαντουργία, κ.ά.).

Ιδιαίτερη μέριμνα για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με προτεραιότητα τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ για τα οποία οι Γερμανοί ιδιοκτήτες μεθοδεύουν -και οι αρμόδιοι παράγοντες παρακολουθούν- το κλείσιμο και την απαξίωσή τους με ανυπολόγιστες συνέπειες για την παραγωγική βάση και την απασχόληση.

Δ. Κοινωνικής ασφάλισης:

• Μη εφαρμογή του Ν.3655/08 που αυξάνει τα όρια ηλικίας, μειώνει τις συντάξεις , ενοποιεί τα ταμεία με την επιδείνωση του επιπέδου των παροχών, των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης τους, μειώνει την χρηματοδοτική συμμετοχή του κράτους , κλπ.

• Κατάργηση Αντιασφαλιστικών διατάξεων.

• Ενίσχυση του ΙΚΑ και σημαντική αύξηση της χρηματοδότησής του, με σκοπό τη μακροχρόνια βιωσιμότητα και την κοινωνική αποτελεσματικότητά του.

• Βελτίωση του ύψους των κατώτερων και των μέσων συντάξεων.

• Ενίσχυση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης µε νέους πόρους, κυρίως, διαμέσου της αναδιανομής του εισοδήματος.

• Σταδιακή επιστροφή των καταληστευθέντων πόρων εκ των αποθεματικών του ΣΚΑ και προτεραιότητα ενίσχυσης του συστήματος µε επαρκή αποθεματικά και αξιοποίησης της περιουσίας του.

• Ενιαία αντιμετώπιση παλιών και νέων ασφαλισμένων.

• Αποτελεσματική και ουσιαστική καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής, εισφοροαποφυγής και εισφοροκλοπής.

• Αποκατάσταση των ζημιών των ασφαλιστικών ταμείων από το σκάνδαλο των ομολόγων, επίλυση του σχετικού προβλήματος στην βάση της νομοθετικής ρύθμισης που έχει προτείνει η Γ.Σ.Ε.Ε. και πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης με απόδοση των ευθυνών.

• Επέκταση των βαρέων και ανθυγιεινών στο Δημόσιο.

Ε. Εξασφάλιση της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων με τον προγραμματισμό της επιστροφής επενδύσεων σε τίτλους σίγουρης και σταθερής απόδοσης και την κάλυψη των απωλειών που οφείλονται στην οικονομική κρίση. Ειδικότερα για τα ασφαλιστικά ταμεία απαιτείται:

• Συνεπής και συστηματική χρηματοδότηση του κράτους προς τα Ταμεία Υγείας και κοινωνικής ασφάλισης και όχι εφαρμογή της πολιτικής εξοικονόμησης πόρων που αποβλέπει να καλύψει την υποχρηματοδότηση του κράτους με επιδείνωση των όρων, των προϋποθέσεων και του επιπέδου των υγειονομικών και κοινωνικο-ασφαλιστικών παροχών.

• Σαφής και νομοθετημένη εγγύηση, από την Πολιτεία, του συνόλου των κατατεθειμένων στο τραπεζικό σύστημα (κυρίως στην Τράπεζα της Ελλάδος) διαθεσίμων των ασφαλιστικών Ταμείων.

• Με δεδομένες τις τεράστιες απώλειες των τιμών των χρηματιστηριακών αξιών, απαιτείται σαφής και άμεση παρέμβαση της Πολιτείας, ώστε να απαγορευθεί η ρευστοποίηση, σε ολόκληρη τη διάρκεια της κρίσης, από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα, μετοχικών ή ομολογιακών αξιών.

• Παράλληλα προς την πιο πάνω απαγόρευση, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα άμεσης συνδρομής (μέσω ατόκου δανεισμού) από τον κρατικό προϋπολογισμό, προς τους ασφαλιστικούς φορείς που αντιμετωπίζουν ή πρόκειται να αντιμετωπίσουν προβλήματα ρευστότητας.

• Σε καμία περίπτωση, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν τα ταμειακά διαθέσιμα οποιουδήποτε Τομέα των 13 νέων (υπέρ) Ταμείων, για την κάλυψη αντίστοιχων ταμειακών αναγκών άλλου τομέα του ίδιου (υπέρ) Ταμείου.

• Επιβάλλεται ακόμη, η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας στα σημεία που αυτή:

• Απαγορεύει τις καταθέσεις προθεσμίας σε ποσοστό άνω του 1% των διαθεσίμων των ασφαλιστικών Φορέων και

• Επιτρέπει τις επενδύσεις σε σύνθετα (δομημένα) ομόλογα σε ποσοστό 2% των διαθεσίμων των Ταμείων (επιβάλλεται η ολοσχερής απαγόρευση των επενδύσεων των ασφαλιστικών Ταμείων σε παρόμοια προϊόντα).

ΣΤ. Ενίσχυση της προστασίας των ανέργων με την αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 80% του μισθού ασφαλείας και επιμήκυνση της διάρκειας καταβολής του. Επαναλαμβάνουμε τη ριζική διαφωνία μας με τα μέτρα μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα «εργασίας» στο Δημόσιο τομέα αφενός γιατί αποτελεί απροσχημάτιστο εμπόριο ελπίδας και αφετέρου γιατί διαχωρίζει τους ανέργους σε τρεις ταχύτητες (επιδοτούμενοι, μη επιδοτούμενοι και όσοι αναζητούν για πρώτη φορά εργασία) καθιστώντας τους ευχερώς διαχειρίσιμη εκλογική πελατεία.

Ζ. Αύξηση των κοινωνικών δαπανών για την υγεία και για την ουσιαστική ανασύσταση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Υλοποίηση προγράμματος επέκτασης των δικτύων δημοσίων μεταφορών στις πόλεις ώστε να μειωθούν δραστικά οι δαπάνες μετακίνησης των εργαζομένων και να ενισχυθεί η εξοικονόμηση ενέργειας. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ και στο 3% για την Έρευνα. Ενίσχυση των κονδυλίων για τα προγράμματα πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας.

Η. Έκτακτα και μόνιμα εισοδηματικά μέτρα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και χαμηλόμισθους και τ’ αντίστοιχα νοικοκυριά που βρίσκονται κάτω από τα όρια φτώχειας. (στατιστικό όριο όχι το αυθαιρέτως ορισθέν από την κυβέρνηση των 5.800 € αλλά τουλάχιστον τα 10.500 € που αντιστοιχούν στα εισοδήματα του μισθού ασφαλείας).

Θ. Απαγόρευση των απολύσεων - διαθεσιμότητων για το διάστημα που θα διαρκεί η οικονομική κρίση. Ποινές για τους εργοδότες που επιβάλλουν υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών υπό την απειλή της απόλυσης. Στελέχωση και ενεργοποίηση όλων των ελεγκτικών μηχανισμών επιθεωρήσεων εργασίας για την αυστηρή εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και της διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Αυστηρός έλεγχος των στελεχών της επιθεώρησης εργασίας ώστε να υπηρετούν με συνέπεια τα καθήκοντά τους.

• Εισοδηματική ενίσχυση για τους ανέργους, χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους.

• ¶μεση έκτακτη εισοδηματική ενίσχυση των αμειβόμενων με μισθό ασφαλείας.

• Ενίσχυση του μισθού και ημερομισθίου ασφαλείας με ταυτόχρονη ενίσχυση των μικρομεσαίων μεταποιητικών επιχειρήσεων μέσω της φορολογίας ώστε να δύνανται να επωμισθούν το κόστος χωρίς επιπτώσεις στην απασχόληση. Εφαρμογή συνδυασμένων μέτρων τόνωσης της ενεργούς ζήτησης, που θα συμβάλλουν στην τόνωση της αγοράς για έξοδο από την κρίση.

Η ανάπτυξη με ταχείς ρυθμούς της προηγούμενης περιόδου έχει οδηγήσει στην εντυπωσιακή αναδιανομή εισοδήματος προς όφελος των ανώτερων εισοδηματικών κατηγοριών, με την παράλληλη επιβάρυνση των μισθωτών και των χαμηλών εισοδημάτων, αλλά και την εξασθένιση της δυνατότητας της οικονομίας και της κοινωνίας να αντιμετωπίσουν την δυσμενή διεθνή οικονομική κρίση. Το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς εισοδήματος προς τα πιο εύπορα στρώματα του πληθυσμού οδηγήθηκε σε καταναλωτικές δαπάνες και στην αύξηση των περιουσιακών στοιχείων και μικρό μόνο μέρος στην αύξηση των παραγωγικών επενδύσεων.

Η εξεύρεση πόρων για την υλοποίηση μέτρων προστασίας των λιγότερο εύπορων κοινωνικών στρωμάτων και της οικονομίας, απαιτείται να προέλθει τόσο από την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη αξιοποίηση των πόρων των διαρθρωτικών προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και από την αντίστροφη αναδιανομή εισοδήματος προς όφελος των οικονομικών και κοινωνικών πολιτικών. Είναι εφικτό να υλοποιηθούν οι εξής κατευθύνσεις πολιτικών:

• Αύξηση του συντελεστή φορολόγησης των πολύ υψηλών εισοδημάτων.

• Εγκαθίδρυση της προοδευτικής φορολογίας για τις Α.Ε. και ΕΠΕ.

• Επαναφορά και αύξηση της φορολογίας της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με ταυτόχρονη κατάργηση του ΕΤΑΚ.

• Φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.

• Φορολόγηση της πολυτελούς κατανάλωσης.

• Φορολόγηση των διασυνοριακών μετακινήσεων κεφαλαίων.

• Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και βαριά φορολόγηση των επενδύσεων μέσω off-shore εταιριών.

• Απόσυρση των μέτρων φορολογικής επιβάρυνσης των μισθωτών και των συνταξιούχων.

Επίσης:

• Δημόσια Υγεία - Παιδεία για όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις.

• Αναβάθμιση της Δημόσιας Υγείας και ενίσχυση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ.

• Εκσυγχρονισμό, σχεδιασμό και υλοποίηση της «Χάρτας Υγείας», ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών και του προσωπικού του Συστήματος Υγείας.

• Αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών, του επιπέδου χρηματοδότησης και των συνθηκών φοίτησης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, αλλά και σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ώστε να επέλθει συνολική αναβάθμιση του Δημόσιου Εκπαιδευτικού Συστήματος στη χώρα μας , με σοβαρή αύξηση των κοινωνικών δαπανών.

• Λειτουργική αναβάθμιση, ανεξαρτησία και αξιοκρατία στη Δημόσια Διοίκηση.

• Μη εκχώρηση των λειτουργιών του Δημόσιου Τομέα σε ιδιώτες.

• Διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών να διαμαρτύρονται και να συνέρχονται ελεύθερα και ανεμπόδιστα, όπως οι δημοκρατικοί-συνταγματικοί κανόνες ορίζουν.

• Σεβασμό και προσήλωση της τήρησης της υφιστάμενης νομοθεσίας (ΑΣΕΠ) από το Κράτος.

• Να προστατευθεί αποφασιστικά το περιβάλλον, στην χώρα μας.

Για την στήριξη της ανάπτυξης (νέο πρότυπο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης) διεκδικούμε:

Α. Αξιοποίηση των δυνατοτήτων άντλησης κεφαλαίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε υποδομές για την οικονομία, την κοινωνία, το περιβάλλον, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις νέες πράσινες δραστηριότητες (π.χ. εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, τη βιολογική γεωργία, την βελτίωση των ενεργειακών δικτύων, τη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, κλπ.).

Β. Χρηματοπιστωτική στήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση των οικονομιών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις εμβάθυνσης της οικονομικής τους κρίσης στα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (χρηματοπιστωτική ρευστότητα, εξαγωγές, ξένες άμεσες επενδύσεις).

Γ. Αναθεώρηση με γενναία αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για το 2009 που τώρα για τέταρτη συνεχή χρονιά μειώνεται (2009 κατά 1 δις €) και ισόρροπη κατανομή του ώστε να ενισχυθεί η περιφερειακή ανάπτυξη.

Δ. Επιτάχυνση της επεξεργασίας των μέτρων των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, τα οποία όχι απλώς καθυστερούν αλλά έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Προσπάθεια να μη χαθούν πολύτιμοι πόροι από το 3ο ΚΠΣ από γραφειοκρατικές και κυβερνητικές ανεπάρκειες.

Ε. Ουσιαστική αναπροσαρμογή του συμφώνου σταθερότητας με εξαίρεση από τον υπολογισμό των ελλειμμάτων των Δημοσίων επενδύσεων και των δαπανών για την Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία, αειφόρο ανάπτυξη ώστε να μετατραπεί οργανικά σε σύμφωνο ανάπτυξης, απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας με υιοθέτηση δεικτών (π.χ. ανεργίας, φτώχειας) που θ’ αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του.

Ζ. Αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με την ενίσχυσή τους κατά προτεραιότητα μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, ώστε να συνδέεται η βιωσιμότητά τους και η διατήρηση της απασχόλησης, με την αναβάθμιση των προϊόντων και των μεθόδων παραγωγής τους, καθώς και απαγόρευση των απολύσεων στις επιχειρήσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και από οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα ενίσχυσης που εξαγγέλλεται ή θα εξαγγελθεί.

Η. Εξασφάλιση και επιτάχυνση της υλοποίησης σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο των προγραμμάτων προστασίας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των κλιματικών αλλαγών, που αποτελούν παράγοντες αύξησης της απασχόλησης και ενίσχυσης της οικονομικής δραστηριότητας.

Θ. Επενδύσεις στη βιομηχανία της ενέργειας ιδίως στις «πράσινες» και εναλλακτικές μορφές με αιχμή τη ΔΕΗ της οποίας ο δημόσιος χαρακτήρας δεν επιτρέπεται ν’ αμφισβητηθεί είτε από τις διοικητικές κυβερνητικές αποφάσεις που κυριολεκτικά την λεηλατούν (καθορισμός της οριακής τιμής συστήματος) ή την χρησιμοποιούν για να ενισχύουν την κερδοφορία των ιδιωτών φορτώνοντας τα βάρη μέσω αυτής στους πολίτες - καταναλωτές υπονομεύοντας ταυτόχρονα τα επενδυτικά της προγράμματα και στην ουσία το μέλλον της.

Ι. Πάγωμα ή και μείωση τιμολογίων των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων του Δημοσίου (ΔΕΗ, Διόδια, Συγκοινωνίες - Μεταφορές, κ.ά.).

Για την ενίσχυση των διαρθρωτικών μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων πολιτικών κρίνουμε αναγκαίο τον προγραμματισμό μιας ισχυρής στρατηγικής παρέμβασης, με στόχο τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού πλαισίου πολιτικών για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ταχεία οικοδόμηση εργαλείων που θα ενισχύσουν αποφασιστικά την οικονομία της γνώσης:

Α. Επεξεργασία και υλοποίηση ενός εθνικού στρατηγικού προγράμματος για τους παραγωγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, ειδικότερα δε για την μεταποίηση και την αγροτική οικονομία, ώστε να αναβαθμιστούν παραδοσιακοί κλάδοι και να αναπτυχθούν νέοι, ικανοί να στηρίζουν την απασχόληση και να συμβάλουν στην εξισορρόπηση των εξωτερικών συναλλαγών της οικονομίας.

Β. Αντικατάσταση του μοντέλου των αποκρατικοποιήσεων και ιδιωτικοποιήσεων των δημοσίων επιχειρήσεων, ως μοντέλου μη ορθολογικής διαχείρισης των πόρων με αναπτυξιακή και κοινωνική αποτελεσματικότητα, από το μοντέλο των επιχειρήσεων δημοσίου συμφέροντος που θα λειτουργούν στα πλαίσια ενός σύγχρονου κοινωνικού - οικονομικού χώρου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίας και αγαθά οιονεί κοινωνικά.

Γ. Εξασφάλιση του σεβασμού των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων στην «αγορά» εργασίας. Αύξηση των δαπανών για τις πολιτικές απασχόλησης και εξασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.

Δ. Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση και εμπλοκή των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην επεξεργασία των στρατηγικών για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον.

Ε. Ενίσχυση της εμπλοκής των αντιπροσωπευτικών και κοινωνικών φορέων ανά περιφέρεια στο σχεδιασμό της περιφερειακής ανάπτυξης και των πολιτικών για την υποστήριξη των παραγωγικών τομέων της περιφέρειας. Προγραμματισμός και υλοποίηση για κάθε περιφέρεια της χώρας ερευνητικών προγραμμάτων με στόχο τις κατευθύνσεις και τις πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης.

ΣΤ. Ενίσχυση των δομών στήριξης και ενδυνάμωσης της επενδυτικής δραστηριότητας των ΜΜΕ σχετικά με την καινοτομία, την τεχνολογική ανανέωση και τη δημιουργία περιφερειακών αναπτυξιακών δομών και κλαδικών σχηματισμών (ολοκληρωμένα συμπλέγματα δραστηριοτήτων).

Ζ. Προγραμματισμός και υλοποίηση ενός εθνικού στρατηγικού προγράμματος για την ενέργεια, το περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους.

Η. Προγραμματισμός της αξιολόγησης των πολιτικών που υλοποιούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, ώστε με την ενδιάμεση αξιολόγηση τους να γίνουν αποφασιστικές τροποποιήσεις οι οποίες θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα