Εφικτός ο στόχος στο λιανεμπόριο για τζίρο 2,5 δισ. στις εκπτώσεις

Στην καλή ψυχολογία ποντάρει η αγορά - Ικανοποιημένοι οι επαγγελματίες
Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021 10:45
SOOC/Alexandros Michailidis

Από την έντυπη έκδοση

Στη Σοφία Εμμανουήλ
semm@naftemporiki.gr

Ικανοποιημένοι από την εμπορική κίνηση του τριημέρου εμφανίζονται επιχειρηματίες του λιανεμπορίου, που προσβλέπουν σε αποφόρτιση των αποθηκών τους μετά το παρατεταμένο lockdown.

Έχοντας επανέλθει από τη Δευτέρα σε καθεστώς μερικής κανονικότητας, βλέπουν τις πωλήσεις τους να ανακάμπτουν μετά το «κλείδωμα», που στέρησε από τις επιχειρήσεις τους ζωτικής σημασίας ρευστότητα.

Αν και κατά κοινή ομολογία η επανεκκίνηση τόνωσε την ψυχολογία τόσο των επαγγελματιών όσο και των καταναλωτών, είναι ζητούμενο τι μέρος της εκπτωτικής πίτας θα καταφέρουν να αποσπάσουν και σε τι ποσοστό θα αντισταθμίσουν τις απώλειες προηγούμενων μηνών. Με βάση τα περσινά δεδομένα η αγορά των εκπτώσεων αντιπροσωπεύει αξία πωλήσεων περί τα 5 δισ. ευρώ, ενώ ήδη χάθηκε μία εβδομάδα της περιόδου, που λήγει στα τέλη Φεβρουαρίου.

 Ο στόχος που έχει τεθεί και από επίσημα κυβερνητικά χείλη είναι το 50% αυτού του τζίρου, που αποτελεί μια ανάσα μετά τις απώλειες της εορταστικής σεζόν. Συγκλίνουσες εκτιμήσεις επιχειρηματιών αξιολογούν ως εφικτό αυτόν τον στόχο. Εξάλλου αναφέρουν ως ενδεικτικό το γεγονός ότι αν και σημαντικό μέρος της καταναλωτικής κίνησης κατευθύνεται στον κλάδο ένδυσης/υπόδησης, η ζήτηση εκδηλώνεται σχεδόν οριζόντια στην αγορά, ενώ ακόμη και μικρές επιχειρήσεις μιλούν για αυξημένη εμπορική κίνηση στα καταστήματά τους συγκριτικά με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο της περσινής χρονιάς.

Επιτήρηση των μέτρων

Ωστόσο, αν και η καταναλωτική συμπεριφορά καλλιεργεί προσδοκίες για τόνωση της ρευστότητας στην αγορά, εξακολουθεί να υφίσταται κίνδυνος. Η εύθραυστη ισορροπία των δεικτών που καταγράφουν την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης συντηρεί τις ανησυχίες για πιθανό πισωγύρισμα. Στο πλαίσιο αυτό οι επιχειρηματίες εντείνουν τις προσπάθειες για την επιτήρηση των μέτρων εντός και εκτός των καταστημάτων τους, όπου οι καταναλωτές συχνά, ειδικά στα επώνυμα καταστήματα, περιμένουν στην ουρά κατά παρέες.

Ψηφιακά καταστήματα

Την ίδια στιγμή αναζητούν κίνητρα για να ενισχύσουν ή να εγκαινιάσουν την παρουσία τους στο online κανάλι εν όψει της νέας ψηφιακής εποχής όπου το ζητούμενο είναι ο συνδυασμός φυσικών καταστημάτων και ψηφιακών υπηρεσιών πωλήσεων. Εξάλλου, εν μέσω πανδημίας οι επιχειρήσεις με e-shop αποδείχτηκαν πιο ανθεκτικές. Ως εκ τούτου, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις υποχρεώνονται να επιταχύνουν τον βηματισμό τους ώστε να διαθέτουν εναλλακτική υπηρεσία στο απευκταίο σενάριο νέου κύματος πανδημίας και ενίσχυσης των περιοριστικών μέτρων. Πλέον υπάρχει επίγνωση του κενού τεχνογνωσίας που υπάρχει στην αγορά για σχεδόν 4 στις 5 επιχειρήσεις και προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνονται συντονισμένες πρωτοβουλίες.

Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι μόνο χθες πραγματοποιήθηκε ένα μπαράζ διαδικτυακών εκδηλώσεων με επίκεντρο την ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από επιχειρηματικούς φορείς μεταξύ των οποίων η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας (ΕΣΑ), ο ΣΕΒ, με τη συμμετοχή κυβερνητικών στελεχών, στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και επιχειρηματικών παραγόντων του ιδιωτικού τομέα.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα