Ευπαθής η αγορά του κοσμήματος απέναντι στην πανδημία

Τουριστικό κενό, ελλιπής e-παρουσία και ανατροπές στις τιμές πρώτων υλών
Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020 10:36
UPD:10:36
MotionTeam/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
semm@naftemporki.gr

Η κρίση της πανδημίας Covid-19 έθεσε το λιανεμπόριο κοσμημάτων αλλά και το εμπόριο πολύτιμων λίθων σε κατάσταση «pause» -αναμονής μέχρι νεωτέρας- καθώς οι συναλλαγές πάγωσαν, οι τιμές των πολύτιμων μετάλλων μειώθηκαν, η εξόρυξη διαμαντιών και η παραγωγή ρολογιών σταμάτησε, ενώ η αξία των αποθεμάτων κοσμημάτων απαξιώθηκε, αναδύοντας αβεβαιότητες για τις επιχειρήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Η πανδημία δοκιμάζει την ικανότητα του κλάδου να συνεχίσει να προσθέτει αξία στην οικονομία, ενώ χάνει δισεκατομμύρια δολάρια και λόγω της έλλειψης ψηφιοποίησης. Ας σημειωθεί ότι η βιομηχανία κοσμημάτων αποτελεί ένα σημαντικό υποσύνολο της αγοράς πολυτελών ειδών (που σύμφωνα με στοιχεία της McKinsey ανέρχεται σε 330 τρισ. ευρώ) και δεδομένου ότι οι παγκόσμιες εκθέσεις ακυρώθηκαν και οι boutique και τα κοσμηματοπωλεία έκλεισαν, κατά την περίοδο του lockdown παραγγελίες και αγοραπωλησίες γίνονταν αποκλειστικά μέσω του online καναλιού.

Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε, η πλειονότητα των εταιρειών κοσμημάτων δεν έχει αναπτύξει διαδικτυακές πωλήσεις και δεν διαθέτει e-shops με υπηρεσίες που να διευκολύνουν σε ικανοποιητικό βαθμό την αγορά κοσμημάτων χωρίς τη φυσική παρουσία σε κατάστημα. Ταυτόχρονα η ύφεση στον τουρισμό, ο περιορισμός των μετακινήσεων και των ταξιδιών στο εξωτερικό έχουν στερήσει πελάτες σε παραδοσιακές αγορές κοσμημάτων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα