Νέες παραγγελίες 380 εκατ. δολ. του Ομίλου Αγγελικούση στα Daewoo

Οι Έλληνες επενδύουν σε πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019 16:56
UPD:16:56
marangas.com

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν ακάθεκτοι τις επενδύσεις στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και στα δεξαμενόπλοια.

Χθες τα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding ανακοίνωσαν ότι δέχθηκαν παραγγελίες από τον Όμιλο Αγγελικούση για την κατασκευή ενός ακόμη LNG carrier και δύο VLCC. Η παραγγελία στο σύνολό της είναι αξίας 380 εκατ. δολ. και τυπικά έγινε από τη Maran Gas Maritime για το LNG carrier και από τη Maran Tankers Management για τα δύο VLCC.

To LNG carrier είναι μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων και είναι εξοπλισμένο και με κινητήρα πρόωσης φυσικού αερίου (ME-GI).

Τα δύο VLCC είναι μεταφορικής ικανότητας 318.000 dwt, μήκους 336 μέτρων και πλάτους 60 μέτρων το καθένα, και αποτελούν υπερσύγχρονα πλοία με λειτουργία φιλική προς το περιβάλλον, εξοπλισμένα με τις τελευταίες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων. Το LNG Carrier είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί από τα ναυπηγεία το πρώτο τρίμηνο του 2022 και τα δύο VLCC το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Συμπεριλαμβανομένης αυτής της παραγγελίας ο Όμιλος Αγγελικούση έχει τοποθετήσει συνολικά 110 στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering από το 1994. 

Ένας εκπρόσωπος της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δήλωσε μεταξύ άλλων ότι ο Όμιλος Αγγελικούση έχει δείξει πλήρη εμπιστοσύνη στην τεχνολογία της εταιρείας και πρόσθεσε ότι η Daewoo θα κατασκευάσει και θα παραδώσει τα καλύτερα ποιοτικά πλοία σε αντάλλαγμα αυτής της εμπιστοσύνης.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της VesselsValue οι Έλληνες εφοπλιστές οδηγούν φέτος την κούρσα των παραγγελιών σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου και δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπογράψει νέες συμφωνίες παραγγελίας για 42 νεότευκτα δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 2 δισ. δολαρίων, με τους Ιάπωνες να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 33 δεξαμενόπλοια αξίας 586 εκατ. δολαρίων. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Σιγκαπούρη με 24 δεξαμενόπλοια αξίας 638 εκατ. δολ., στην τέταρτη η Κορέα με 18 πλοία αξίας 636 εκατ. δολ. και στην πέμπτη θέση η Κίνα με 15 δεξαμενόπλοια αξίας 541 εκατ. δολ.

Σε ό,τι αφορά τα LNG carriers, φέτος έχουν κατατεθεί 14 νέες παραγγελίες από ελληνικές εταιρείες, αξίας 2 δισ. δολαρίων. Ακολουθούν ιαπωνικές εταιρείες με 5 παραγγελίες, οι Νορβηγοί με 4 και οι Κινέζοι επίσης με τέσσερις. Το top 5 κλείνει η Ν. Κορέα που έχει καταγράψει μέχρι στιγμής δύο παραγγελίες. 

Σήμερα υπολογίζεται ότι στα ναυπηγεία της Ασίας είναι υπό παραγγελία 57 LNG carriers, το 50% του παγκόσμιου order book. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyds List, ο ελληνόκτητος στόλος LNG έχει αξία 25 δισ. δολ. Τον μεγαλύτερο στόλο διαθέτει ο Όμιλος Αγγελικούση με 44 πλοία. Δεύτερος στη λίστα είναι ο Πίτερ Λιβανός με την Gazlog με έναν στόλο 35 πλοίων, ενώ η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου διαθέτει 19 πλοία και ο Όμιλος του Γιώργου Οικονόμου 16. 

Στα VLCC και LNG carriers και ο Όμιλος Λάτση

Στην παραγγελία δύο VLCC και δύο LNG carriers έχει προχωρήσει και ο Όμιλος Λάτση μέσω της Latsco Shipping, όπως έγινε γνωστό στο περιθώριο της εκδήλωσης για την απονομή των Lloyds List Greek Shipping Awards, όπου η Latsco Shipping έλαβε το βραβείο της Tanker Company of the Year. Tα VLCC θα παραληφθούν από τα ναυπηγεία εντός του 2020, ενώ τα LNG carriers το 2021. Όπως δήλωσε ο κ. Πάρης Κασιδόκωστας Λάτσης, επικεφαλής της Latsco Shipping, ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει με γνώμονα σύγχρονες λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και για τον λόγο αυτό επεκτείνεται και στο LNG. Μάλιστα τον περασμένο Σεπτέμβριο ο όμιλος ίδρυσε και τη Latsco LNG Marine Management που θα διαχειρίζεται τα LNG carriers.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα