Η Άκτωρ παραδίδει το μετρό στη Ντόχα

Νέα 20ετής σύμβαση Facility Management
Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019 15:37
UPD:15:45

Το σύνολο των γραμμών στο μετρό της Ντόχα στηρίζεται σε εγχειρίδιο των Qatar Rail και UN Studio με οδηγίες προς όλους τους εργολάβους και στόχο να επιτευχθεί μία βασική κοινή αρχιτεκτονική ταυτότητα.

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
tigoum@naftemporiki.gr

Το έργο Μετρό που ολοκλήρωσε η Άκτωρ στην πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα (Χρυσή Γραμμή) παραδίδεται σε λειτουργία σύντομα. Η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία αναμένει τις επόμενες εβδομάδες το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στον οποίο συμμετέχει για την επέκταση μίας ακόμα γραμμής (πράσινη), προϋπολογισμού 3 δισ. δολ. στο πλαίσιο της 2ης φάσης κατασκευής του Μετρό της Ντόχα και παράλληλα ξεκίνησε να εκτελεί το έργο που αφορά Facility Management (υπηρεσίες συντήρησης εγκαταστάσεων). 

Ως προς το τελευταίο ειδικότερα, η Aktor Qatar WLL, βραχίονας της Άκτωρ στο Κατάρ, ηγείται της κοινοπραξίας που σε συνεργασία με την καταριανή εταιρεία Como Facilities Management Services έχει αναλάβει με 20ετή σύμβαση το έργο συντήρησης του δικτύου Μετρό (Doha Metro) και Τραμ (Lusail Tram) της Ντόχα, με συνολικό προϋπολογισμό 517 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που έχει αναλάβει ποτέ ελληνική εταιρεία στον τομέα του Facility Management (FM), ενώ να σημειωθεί πως η κοινοπραξία με επικεφαλής την Άκτωρ Qatar WLL επιλέχθηκε ανάμεσα σε 41 εταιρείες FM και 6 εταιρείες Λειτουργίας από όλο τον κόσμο, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό που διήρκησε πάνω από 2,5 χρόνια. Το έργο αποτελεί μέρος της συμφωνίας που υπέγραψαν η εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρόμων του Κατάρ, Qatar Rail, με τη γαλλικών συμφερόντων κοινοπραξία RHK Qitarat η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία των υποδομών αυτών για έργα συνολικού ύψους περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό. Χαρακτηριστικό του μεγέθους του συγκεκριμένου έργου είναι πως στην πλήρη ανάπτυξή του, μετά την ολοκλήρωση της 1ης φάσης του νέου Μετρό της Ντόχα, πρόκειται να απασχολεί περίπου 1.000 εργαζόμενους. 

Σύμφωνα με τον κ. Πάρι Καλλιτσάντση, περιφερειακό διευθυντή Μέσης Ανατολής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Άκτωρ, η ελληνική εταιρεία δίνει έμφαση στα έργα FM. Κατά την ενημέρωση του ελληνικού Τύπου που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στην Ντόχα, πρωτεύουσα του Κατάρ, στο πλαίσιο δημοσιογραφικού ταξιδιού και απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της «Ν» σημείωσε ότι το περιθώριο κέρδους των έργων αυτών κινείται στην περιοχή του 7% με 12%.

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες Facility Management παρέχει η Άκτωρ FM και στο Συγκρότημα Υπόστεγων Συντήρησης Αεροσκαφών και τις αποθήκες Duty Free του Νέου Διεθνή Αερολιμένα Hamad International Airport στνη Ντόχα. Το συγκεκριμένο Συγκρότημα, την κατασκευή του οποίου υλοποίησε η Άκτωρ, αποτελεί τον κεντρικό κόμβο συντήρησης του στόλου της Qatar Airways και ένα από τα μεγαλύτερα υπόστεγα ελεύθερου ανοίγματος παγκοσμίως. 

Κοινοπραξία «ALYSJ»
Σημειώνεται ότι για την κατασκευή της Χρυσής Γραμμής του Μετρό της Ντόχα, προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ, η Άκτωρ είναι επικεφαλής (leader) πολυεθνικής κοινοπραξίας «ALYSJ», στην οποία εκτός από την ελληνική κατασκευαστική συμμετέχουν η ινδική Larsen & Toubro Limited, οι τουρκικές Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi A.S. και Sezai Turkes Feyzi Akkaya Marine Construction STFA και η καταριανή Al Jaber Engineering LLC (η συμμετοχή καταριανής εταιρείας στις κοινοπραξίες που αναλαμβάνουν έργα είναι υποχρεωτική). Η Άκτωρ συμμετέχει στη διεκδίκηση της επέκτασης της πράσινης γραμμής ως μέλος της ίδιας κοινοπραξίας. 

Το έργο Μετρό που παραδίδεται από την ελληνική κατασκευαστική αποτελεί το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του Μετρό της Ντόχα (πρώτη φάση). Για την ολοκλήρωσή του απασχολήθηκαν εργαζόμενοι από 58 διαφορετικές χώρες, οποίοι τον Σεπτέμβριο του 2018 έφθασαν σε αριθμό τους 13.580. 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα