Το ελληνικό success story με ρίζες από τη Γερμανία

Eνσωματωμένα συστήματα για αυτοματισμούς από την ΚΕΝΟΤΟΜ
Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019 21:59

Η διοικητική πεντάδα της ΚΕΝΟΤΟΜ αποτελείται από τους Φώτη Παντελιάδη (κάτω δεξιά), Τηλέμαχο Ματιάκη (πάνω δεξιά), Παναγιώτη Ζαπάρτα (κάτω αριστερά), Κωνσταντίνο Λάμαρη (πάνω αριστερά) και Βασίλη Βασιλικό (στο μέσον).

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
ghatzil@naftemporiki.gr

Όταν το 2014, στην καρδιά της κρίσης, οι νέοι Έλληνες επιστήμονες -και όχι μόνο- ετοίμαζαν απεγνωσμένοι τις βαλίτσες τους για το εξωτερικό, εκείνοι αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον αντίστροφο δρόμο. Άφησαν τις δουλειές τους στη Γερμανία για να έρθουν στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη. Συγγενείς και φίλοι τούς έλεγαν κατάμουτρα ότι «μάλλον πρέπει να τρελάθηκαν» που αφήνουν την εγγύηση της Γερμανίας για να επιστρέψουν στην καταρρακωμένη Ελλάδα, αλλά ο Φώτης Παντελιάδης και ο Τηλέμαχος Ματιάκης, αμφότεροι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, είχαν πάρει τις οριστικές αποφάσεις τους. Ήξεραν ότι η δουλειά που έχουν στο μυαλό τους μπορεί να γίνει ευκολότερα και γρηγορότερα στην Ελλάδα.

Ο τολμών νικά...

Ακούγεται παράδοξο, αλλά τόλμησαν και δικαιώθηκαν. Ίδρυσαν την ΚΕΝΟΤΟΜ, μία εταιρεία που εξειδικεύεται στα ενσωματωμένα συστήματα (embedded systems) για αυτοματισμούς για μεγάλων βιομηχανιών, οι οποίες με τη σειρά τους προμηθεύουν κατά κύριο λόγο την αυτοκινητοβιομηχανία σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία. Ξεκίνησαν με μόνο δύο εργαζόμενους, τους ίδιους, και με κεφάλαιο 4.500 ευρώ, μέρος του οποίου προήλθε και από δανεικά.

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 70 εργαζόμενους, αναλαμβάνει projects σε όλη τη γερμανόφωνη Ευρώπη και σημειώνει διαρκή ανοδική πορεία: Έκλεισε το 2018 με τζίρο 2,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 70% σε σχέση με το 2017. Στην πορεία, μάλιστα, προστέθηκαν τρεις ακόμα συνεταίροι, οι Παναγιώτης Ζαπάρτας, Κωνσταντίνος Λάμαρης και Βασίλης Βασιλικός. «Μία εταιρεία της δικής μας κλίμακας δεν θα είχε πολλά περιθώρια για να ξεχωρίσει στη Γερμανία. Ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα που έχει η ΚΕΝΟΤΟΜ, θα ήμασταν μία σταγόνα στον γερμανικό ωκεανό. Αντίθετα, στη Θεσσαλονίκη αξιοποιήσαμε το πλεονέκτημα της πολύ καλής δικτύωσής μας με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Βόρειας Ελλάδας, κυρίως από το ΑΠΘ, καθώς αντλήσαμε από εκεί πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό και καταφέραμε να φτάσουμε σήμερα ως εδώ» λέει στη «Ν» ο κ. Παντελιάδης.

Ποιότητα και εμπιστοσύνη

Πώς όμως μπορεί μία ελληνική εταιρεία να είναι ανταγωνιστική έναντι των low cost ασιατικών εταιρειών που παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες; «Δεν έχεις καμία τύχη εάν παίξεις το χαρτί του κόστους αν απευθυνθείς στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ως low cost center της Ευρώπης. Αυτό μπορούν να το βρουν αλλού. Εμείς θέλουμε να έχουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για τους εργαζομένους μας και βασιζόμαστε στην ποιότητα των υπηρεσιών μας, δημιουργώντας μέσα από τη δουλειά μας την αίσθηση της εμπιστοσύνης. Μάλιστα, πριν από τη βασική συνεργασία μας με τους πελάτες, υλοποιούμε ένα μικρό πιλοτικό πρότζεκτ για να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε» σημειώνει ο κ. Παντελιάδης και προσθέτει: «Η εμπιστοσύνη παίζει κρίσιμο ρόλο στη δουλειά μας, που ουσιαστικά υπάγεται στον τομέα των λεγόμενων mission critical electronic, αφού εάν κατά τη λειτουργία τους αστοχήσουν μπορεί να κινδυνέψει η ανθρώπινη ζωή».

Δυναμικές προοπτικές

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, οι προοπτικές της ΚΕΝΟΤΟΜ στον τομέα δραστηριοποίησής της είναι μεγάλες καθώς τα ενσωματωμένα συστήματα έχουν δυναμικά πεδία επέκτασης και ανάπτυξης. «Το 95% των επεξεργαστών που φτιάχνονται σήμερα είναι για embedded systems. Οικιακές συσκευές, κλιματισμός, ενισχυτές, μια τηλεόραση, μια ιατρική συσκευή, κάποιο όργανο στη ναυσιπλοΐα. Από όλα τα ενσωματωμένα συστήματα εμείς έχουμε εξειδικευτεί στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για να γίνω πιο κατανοητός, εμείς παρέχουμε υπηρεσίες σε μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες, που με τη σειρά τους προμηθεύουν με τους λεγόμενους εγκεφάλους (electronic control unit) τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συνεργασία έχουμε και στον βιομηχανικό αυτοματισμό παρέχοντας υπηρεσίες σε εταιρείες που προμηθεύουν την αεροπορική βιομηχανία. Τώρα σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματά μας σε πεδία που θα έχουν εκρηκτική εξέλιξη, όπως η ηλεκτροκίνηση, η δικτυωμένη και η αυτόνομη οδήγηση» κατέληξε ο ίδιος.
 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα