Διπλή «ανάσα» προσφέρουν τα τριήμερα στον τουρισμό

Υψηλές πληρότητες σε χειμερινούς προορισμούς για Καθαρά Δευτέρα και 25η Μαρτίου
Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019 12:22
UPD:12:23
Eurokinissi/EUROKINISSI

Η Πάτρα είχε, όπως κάθε χρόνο, την τιμητική της το τριήμερο της Αποκριάς, με τα ξενοδοχεία της πόλης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, να εμφανίζουν πληρότητες που πλησίασαν το 100%, ενώ πολύ υψηλά ήταν τα ποσοστά και στα γειτονικά Καλάβρυτα.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Βαθιά ανάσα για τα ξενοδοχεία των χειμερινών προορισμών ήταν το τριήμερο της Αποκριάς, ειδικά στις περιοχές που πραγματοποιούνται ονομαστές και δημοφιλείς για όλη τη χώρα καρναβαλικές εκδηλώσεις. Οι αυξημένες, όμως, πληρότητες των ημερών αυτών και του επόμενου τριήμερου που ακολουθεί, αυτό της 25ης Μαρτίου, δεν αρκούν για να κάνουν τους ξενοδόχους να λησμονήσουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και το σημαντικότερο εξ αυτών την υπερφορολόγηση.

Επίκεντρο η Πάτρα
Η Πάτρα είχε, όπως κάθε χρόνο, την τιμητική της το τριήμερο της Αποκριάς, με τα ξενοδοχεία της πόλης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, να εμφανίζουν πληρότητες που πλησίασαν το 100%, ενώ πολύ υψηλά ήταν τα ποσοστά και στα γειτονικά Καλάβρυτα. Όπως σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας, Δημήτρης Διαμαντόπουλος, η φετινή χρονιά ήταν λίγο καλύτερη από την περσινή, καθώς η προσέλευση του κόσμου ήταν υψηλότερη από πέρυσι και σε αυτό βοήθησε και ο καλός καιρός.

Πολύ καλή εικόνα εμφάνισαν οι ξενοδοχειακές μονάδες του Πηλίου για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, ενώ και η πρώτη εικόνα για τις πληρότητες του τριημέρου της 25ης Μαρτίου είναι ικανοποιητικές, δηλώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας Γιώργος Ζαφείρης.

«Ο πολύ κάλος καιρός, το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις σκι και σε 29 λεπτά να είσαι στην παραλία και να πίνεις ουζάκι, φαινόμενο μοναδικό, κατέστησε το Πήλιο πολύ ελκυστικό προορισμό για τις ημέρες αυτές» πρόσθεσε ο κ. Ζαφείρης. Ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Μαγνησίας δεν παρέλειψε, βέβαια, να επισημάνει ότι αυτή τη φορά οι μετεωρολόγοι δεν έκαναν κακό με τις προβλέψεις τους στο Πήλιο όπως τον χειμώνα, όταν ορισμένοι προέβλεπαν «καταστροφές» με αφορμή τις χιονοπτώσεις.
Υψηλές πληρότητες κατέγραψαν για το τριήμερο της Αποκριάς και οι ξενοδοχειακές μονάδες και τα καταλύματα της Καλαμπάκας. Οι πληρότητες άγγιξαν το 100%, με τον αντιδήμαρχο της πόλης, Κωνσταντίνο Ράντο, με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης να κάνει λόγο για ελπιδοφόρα μηνύματα για τον τουρισμό της περιοχής, σημειώνοντας ότι το 2019 θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο έτος, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ανοδικές τάσεις.

Στη Θράκη ξεχωρίζει το ονομαστό καρναβάλι της Ξάνθης, που αποτελεί πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους. Όπως σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, το φετινό τριήμερο κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, με τις πληρότητες να φτάνουν μέχρι το 80% και σε αυτό να βοηθάει και ο καλός καιρός. Λόγω, πάντως, του καρναβαλιού της Ξάνθης επωφελούνται θετικά και τα ξενοδοχεία των γειτονικών πόλεων, όπως της Καβάλας και της Κομοτηνής.

Αναφερόμενος στη συνολική εικόνα της χειμερινής σεζόν, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου σημείωσε ότι το πρόβλημα για την περιοχή προέρχεται από την Τουρκία, όπου η ισοτιμία του ευρώ με τη λίρα αποτελεί τροχοπέδη για την αύξηση των τουριστών από την Τουρκία. Η Ένωση Ξενοδόχων Θράκης επιδιώκει να καλύψει το χαμένο έδαφος από τουρίστες από άλλες περιοχές, όπως τη γειτονική Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ενώ τελευταία γίνονται ορισμένες προσπάθειες και προς την κατεύθυνση της Σερβίας.

Η υπερφορολόγηση
Οι ξενοδόχοι, πάντως, δεν αφήνουν ασχολίαστο το πρόβλημα κυρίως της υπερφορολόγησης που αντιμετωπίζει ο κλάδος. «H χειμερινή σεζόν δεν ήταν ιδιαίτερα καλή για την περιοχή μας και ιδιαίτερα οι ημέρες της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων, λόγω κυρίως της “μετεωρολογικής” τρομοκρατίας» αναφέρει ο κ. Ζαφείρης, αναφερόμενος στο Πήλιο, «που είχε μεν χιόνια, αλλά και οι μετεωρολόγοι ήταν πολύ υπερβολικοί». Ο ίδιος επισημαίνει ακόμη ότι «γενικότερα υπήρξε μια συγκράτηση, ενώ αρνητικά επέδρασε και το κύμα της κακοκαιρίας τον Φεβρουάριο. Επίσης, ο αυξημένος ΦΠΑ στον τουρισμό, που δεν αφήνει περιθώρια στους επαγγελματίες για μείωση των τιμών, είναι άλλο ένα χτύπημα». 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα