Η τεχνητή νοημοσύνη εργαλείο ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις

3ο Συνέδριο Τεχνολογίας της «Ν»: Πώς οι νέες εφαρμογές θα αναβαθμίσουν τον τεχνολογικό μετασχηματισμό
Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2018 14:34

Από την έντυπη έκδοση

Στην πρακτική πλευρά των εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις και τον τεχνολογικό τους μετασχηματισμό εστίασε, μεταξύ άλλων, το 3ο Συνέδριο Τεχνολογίας που διοργάνωσε «Η Ναυτεμπορική», με κεντρικό θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη, Ευλογία ή Απειλή». Το μήνυμα είναι πως έρχονται εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που θα αναβαθμίσουν τον τεχνολογικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, καθιστώντας την τεχνητή νοημοσύνη εργαλείο επιχειρηματικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο του Συνεδρίου μίλησαν, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Zelitron Κώστας Θεοδωρόπουλος, ο Cloud Leader της IBM για Ελλάδα και Κύπρο Χάρης Λιναρδάκης, ο Vice President της Cisco South Theatre EMEAR, Santiago Solanas, και η διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Bayer Ελλάς, Σόνια Μουσαβερέ.

Κώστας Θεοδωρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Zelitron.

Κλειδί το Ιnternet of Things

Ο διευθύνων σύμβουλος της Zelitron (θυγατρική της Vodafone Ελλάδος), Κώστας Θεοδωρόπουλος, μιλώντας στο 3ο Συνέδριο Τεχνολογίας της «Ν» επεσήμανε ότι «οι τεχνολογίες οι οποίες πλέον έχουν γίνει προσιτές σε μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων και αποτελούν τους βασικούς enablers για τον τεχνολογικό μετασχηματισμό είναι το cloud, τα big data analytics, το mobility και τα social media. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες οδηγούν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη (customer experience), που οδηγεί στην εμπιστοσύνη του πελάτη (customer loyalty) και στην απόκτηση του πελάτη (customer acquisition). Όπως επισήμανε ο κ. Θεδωρόπουλος, το 75% των επιχειρήσεων συμφωνεί πως δεν είναι δυνατός ο ψηφιακός μετασχηματισμός χωρίς τη χρήση του Ιnternet of Things, όπως δείχνουν και τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της Vodafone (Vodafone ΙοΤ Barometer) που μετράει πρακτικά το trend της αγοράς στις επιχειρήσεις για το πώς και για ποιο λόγο υιοθετούν τις εφαρμογές ΙοΤ. Και για να υπάρξει ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει το ΙοΤ να είναι ενσωματωμένο με τα εταιρικά συστήματα ή τα δεδομένα τα οποία αναλύονται και συλλέγονται από τους διάφορους sensors που αποτελούν το δίκτυο του ΙοΤ μιας επιχείρησης, ώστε να αξιοποιούνται για να οδηγούν σε επιχειρηματικές αποφάσεις και να προκύπτουν ωφέλειες όπως αύξηση εσόδων, αύξηση πελατών, μείωση κόστους.

Χάρης Λιναρδάκης, Cloud Leader της IBM για Ελλάδα και Κύπρο.

Το θέμα όμως, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, από εδώ και πέρα είναι πώς το ΙοΤ θα κάνει drive την εφαρμογή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης. Υπολογίζεται πως τα επόμενα πέντε χρόνια το IoT θα ενσωματωθεί ακόμη περισσότερο στις υποδομές των επιχειρήσεων και θα αποτελέσει καταλύτη για την αξιοποίηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης. Όπως τονίστηκε, έρχονται οι απαραίτητες τεχνολογίες που βασίζονται στο ΙοΤ, θα κάνουν το σύστημα ακόμη πιο έξυπνο και θα είναι εφαρμογές εμπορικές οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν από τις επιχειρήσεις και δεν θα μείνουν σε κάποια εργαστήρια. Για παράδειγμα, εφαρμογές video analytics που εάν αξιοποιηθούν δίνουν τη δυνατότητα πρόβλεψης πωλήσεων, στοχευμένων εκστρατειών επικοινωνίας και ενίσχυσης της επωνυμίας του προϊόντος, πρόβλεψης βλαβών, καλύτερης τοποθέτησης προϊόντων. Πιο παραστατικά, ας φανταστούμε μια αλυσίδα τροφίμων που έχει υιοθετήσει μία λύση η οποία αφενός μεν παρακολουθεί την ποιότητα τροφίμων μέσα στα ψυγεία, παρακολουθεί όμως και τη θερμοκρασία ψησίματος του burger πριν δοθεί στον πελάτη. Άρα εξασφαλίζει την ποιότητα του προϊόντος, αυξάνει το brand name reputation και το experience του πελάτη και επομένως και τα έσοδα, διότι αυτό το επικοινωνεί και το διαφημίζει.

Santiago Solanas, Vice President της Cisco South Theatre EMEAR.

Ανατροπές στις μεταφορές

Ο Vice President, Cisco South Theatre EMEAR, Santiago Solanas, μιλώντας στο 3ο Συνέδριο Τεχνολογίας της «Ν», επεσήμανε πως η προετοιμασία για το μέλλον δεν σημαίνει προετοιμασία για το μέλλον. Δεν υπάρχει αρκετός χρόνος γιατί το μέλλον είναι τώρα. Η τεχνητή ευφυΐα είναι ένας τρόπος να είμαστε πιο αποτελεσματικοί, ταχύτεροι, να κάνουμε πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Ο κ. Solanas έδωσε το στίγμα των δυνατοτήτων της Cisco στην εποχή της ευφυΐας, λέγοντας πως η Cisco είναι εταιρεία ψηφιακής μετάβασης για πολλές επιχειρήσεις σήμερα. Τα δύο τρίτα της κίνησης στο διαδίκτυο σήμερα περνάνε μέσα από την τεχνολογία της Cisco. Υπάρχουν 600 δισεκατομμύρια email και η Cisco σταματά 20 δισεκατομμύρια απειλές κάθε ημέρα. Το ερώτημα για τον κ. Solana είναι εάν αυτά τα δίκτυα είναι έτοιμα για έναν κόσμο όπου 100 δισεκατομμύρια συσκευές θα είναι συνδεδεμένες.

Η Cisco έχει αναπτύξει το network intuitive, το διαισθητικό δίκτυο, που δίνει συμβουλές επί του επιχειρείν, ώστε οι επιχειρήσεις να παράξουν νέες αξίες ή διαφορετικές αξίες για τους πελάτες τους, για τα εμπλεκόμενα μέρη, για τους υπαλλήλους, για τους πολίτες μιας πόλης, μέσα από τη διασυνδεσιμότητα και την τεχνητή ευφυΐα. Μπορεί να δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες μέσα από τα δεδομένα που μπορεί να αξιοποιήσει από το συνδεδεμένο αυτοκίνητο έως το datacenter, με προστασία. Διότι το δίκτυο δρα ως ένας αισθητήρας και διαθέτει προστατευτικό μηχανισμό. Μία από τις βιομηχανίες, σύμφωνα με τον κ. Solana, που θα επηρεαστεί καταλυτικά από αυτή την εξέλιξη είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και το συνδεδεμένο αυτοκίνητο είναι κάτι που θα διαταράξει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, θα επηρεάσει το ποιοι θα είναι οι παίκτες, ποιοι θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα, πώς θα εκτελούνται οι μεταφορές, τα ταξί.

Σόνια Μουσαβερέ, διευθύντρια Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Bayer Ελλάς.

Ψηφιακά άλματα στο φάρμακο

Η φαρμακοβιομηχανία αποτελεί έναν ακόμη μεγάλο και κρίσιμο τομέα που ακολουθεί με γρήγορα βήματα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα με όσα τόνισε στο 3ο Συνέδριο Τεχνολογίας της «Ν» η διευθύντρια Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Bayer Ελλάς, Σόνια Μουσαβερέ, η Bayer διαθέτει το know-how όσον αφορά τις βιολογικές διεργασίες, ωστόσο προχωρά σε στρατηγικές συμμαχίες σχετικά με την τεχνολογία είτε για να βελτιώσει τη διαδικασία παραγωγής είτε για να αναπτύξει εφαρμογές και διάφορες μεθόδους που έχουν να κάνουν με τη σωστή χρήση των φαρμάκων, τη σωστή πρόληψη των ασθενειών, τη σωστή εφαρμογή των προϊόντων φυτοπροστασίας και βέβαια τη σωστή εφαρμογή των θεραπευτικών διαδικασιών σε χρόνια νοσήματα. 

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η συνεργασία με την Βosch.Παράλληλα η εταιρεία έχει ξεκινήσει την πρωτοβουλία Grants4Tech στην οποία τρέχουν διαγωνισμοί ρομποτικής όπου καλούνται οι συμμετέχοντες να υποβάλλουν τις προτάσεις τους όσον αφορά συγκεκριμένες προκλήσεις. Είναι ανοιχτός διαγωνισμός σε όλες τις χώρες, θα βγουν 5 νικητές και ο καθένας θα λάβει την επιχορήγηση των 48.000 ευρώ για την ιδέα του. Σύμφωνα με την κ. Μουσαβερέ, στο Grants4Apps αναζητούνται ιδέες γενικώς που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή υγεία κυρίως σε αυτή τη φάση, δηλαδή, από προγραμματιστές, από νεοσύστατες επιχειρήσεις, από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Και βέβαια οι ιδέες αυτές μπορεί να είναι είτε software είτε hardware και στο τέλος με σκοπό πάντα να βελτιώνουν την υγεία και την εφαρμογή των θεραπευτικών διαδικασιών. Η συμμετέχουσα εταιρεία δεν είναι απαραίτητο να είναι startup, αλλά είναι απαραίτητο η λύση που προτείνει να είναι ολοκληρωμένη. Ενώ στο accelerator μπορεί να μην έχει ολοκληρωθεί, να υπάρχει ο σχεδιασμός, αλλά να μην υπήρχαν οι πόροι για να ολοκληρωθεί. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η Bayer προχωρά στην αναζήτηση στρατηγικών συνεργασιών. ­

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα