Η βιομηχανία παιχνιδιού κερδίζει το στοίχημα της ανάπτυξης

Τον Αύγουστο πήρε μπρος η αγορά μεσούσης της προετοιμασίας για τη σχολική σεζόν
Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2016 14:17
UPD:14:20

Η ζήτηση για τα συγκεκριμένα είδη έχει αρχίσει σε κάποιο βαθμό, αλλά αναμένεται να κορυφωθεί μετά το πρώτο δεκαήμερο του επόμενου μήνα.

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
semm@naftemporiki.gr

Προσδοκίες για ενίσχυση των πωλήσεων στην αγορά παιχνιδιού καλλιεργούν τα μηνύματα από την καταναλωτική κίνηση του Αυγούστου, ενώ οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται ήδη για την έναρξη της σχολικής σεζόν. Εξειδικευμένες αλυσίδες παιχνιδιών, όπως ο Μουστάκας, η Jumbo που διατηρεί ευρύ portfolio με παιδικά, είδη οικιακής χρήσης και εποχιακά, καθώς και τα βιβλιοχαρτοπωλεία, τα μεμονωμένα καταστήματα ειδών δώρων, ακόμη και τα super market και οι αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, έχουν ήδη τοποθετήσει στα ράφια τους τα είδη σχολικού και φοιτητικού εξοπλισμού.

Η ζήτηση για τα συγκεκριμένα είδη έχει αρχίσει σε κάποιο βαθμό, αλλά αναμένεται να κορυφωθεί μετά το πρώτο δεκαήμερο του επόμενου μήνα. Το σύνθημα θα δώσει η έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς ο αγιασμός στα σχολεία έχει οριστεί για τις 12 Σεπτεμβρίου, ενώ στο ίδιο διάστημα αρχίζουν οι προεγγραφές των επιτυχόντων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, οι βάσεις για τα οποία ανακοινώνονται εντός των ημερών.

Απροσδόκητη άνοδος

Ωστόσο, η καλοκαιρινή σεζόν, αν και διανύουμε το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, δεν φαίνεται να βαίνει στη λήξη της. Αντιθέτως «μόλις άρχισε», όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στη «N» επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία παιχνιδιού και εποχιακών ειδών.

Όπως αναφέρουν, για μερίδα της λιανεμπορικής αγοράς οι ρυθμοί των πωλήσεων ανέβηκαν απροσδόκητα τον Αύγουστο, ύστερα από μια περίοδο που εν πολλοίς επικράτησαν σταθεροποιητικές τάσεις. Συσχετίζουν δε το γεγονός και με την αύξηση της τουριστικής κίνησης στις νησιωτικές και παραθεριστικές περιοχές κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι υστερούν οι επιχειρήσεις των αστικών κέντρων, αφού τα μηνύματα από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, οι οποίοι έχουν έκθεση κυρίως στις μεγάλες πόλεις, είναι επίσης θετικά, ως αποτέλεσμα της καταναλωτικής κίνησης εγχώριων και ξένων καταναλωτών, από αδειούχους που επέστρεψαν στο κλεινόν άστυ, μέχρι διερχόμενους επισκέπτες.

Τονίζεται βέβαια από τους επαγγελματίες ότι στα σημεία πώλησης η τόνωση της ζήτησης αφορά σχεδόν αποκλειστικά τα είδη της κατηγορίας παιχνιδιού, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι ο κλάδος του παιχνιδιού -η αξία του οποίου σε τιμές χονδρικής δεν ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ- εξακολουθεί να αποτελεί αγορά δύο ταχυτήτων.

Η πορεία στο 7μηνο

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, Ιωάννης Παπαδόπουλος.

«Στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου η αγορά στο σύνολό της πιθανολογείται ότι εμφάνισε οριακή αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα» σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ιωάννη Παπαδόπουλου, προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), που επισημαίνει πως το κλίμα στην αγορά έχει βελτιωθεί αισθητά τον Αύγουστο. Μιλά δε στη «N» για τις προσδοκίες μερίδας της αγοράς για εξισορρόπηση των απωλειών των προηγούμενων μηνών, καθώς η οριακή αύξηση στο επτάμηνο αντικατοπτρίζει τη συνισταμένη των επιδόσεων των επιχειρήσεων, πολλές από τις οποίες δεν διαθέτουν υγιή χρηματοοικονομική δομή και πλήττονται περισσότερο από τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον.

Είναι γεγονός ότι τα υψηλά φορολογικά βάρη αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά ειδικά για τις πιο μικρές επιχειρήσεις είναι δυσβάστακτα λόγω των μικρών περιθωρίων κέρδους και της περιορισμένης ρευστότητας που διαθέτουν, σε μια περίοδο που «πουλάει» ό,τι είναι στη μόδα και ό,τι είναι φθηνό, ενώ η μέση απόδειξη έχει μειωθεί στα επίπεδα των 15-25 ευρώ κατά μ.ο. υποχωρώντας και κάτω από τα 10 ευρώ σε περιόδους εκτός σεζόν υψηλής ζήτησης, όταν σε άλλες εποχές κυμαινόταν στα 40-50 ευρώ έκαστη. Συμπερασματικά, η πίτα δεν μεγαλώνει ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλοι παίκτες συνεχίζουν να αυξάνουν τα μερίδιά τους από τον ανταγωνισμό.

Οι προσδοκίες

Πάντως, για την τρέχουσα σεζόν ο κ. Παπαδόπουλος -η εταιρεία του οποίου (Star, με δραστηριότητα στην κάθετη παραγωγή πλαστικής μπάλας διαθέτοντας παράλληλα χαρτοφυλάκιο σημαντικών brands της διεθνούς αγοράς παιχνιδιού) ανήκει στην μερίδα όσων κερδίζουν μερίδια αφού ήδη στο επτάμηνο καταγράφει διψήφια αύξηση πωλήσεων (περίπου 25%)- εμφανίζεται σε γενικές γραμμές αισιόδοξος, εκτιμώντας ότι η κινητικότητα που παρατηρείται στην αγορά παιχνιδιού τον Αύγουστο θα διατηρηθεί και τον Σεπτέμβριο ευνοώντας σε ένα βαθμό τον ισοσκελισμό της πτώσης των πωλήσεων για πολλές επιχειρήσεις.

Βαρόμετρο ωστόσο για τις τάσεις που θα επικρατήσουν τελικά στον κλάδο, κατά την τρέχουσα χρονιά αλλά και για την επόμενη, προβλέπει ότι θα αποτελέσουν οι παραγγελίες και οι επαφές που θα γίνουν στο πλαίσιο της έκθεσης «Το παιδί και το παιχνίδι», η οποία θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες, 16 - 19 Σεπτεμβρίου, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η έκθεση λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της δωρέκθεσης, όπου φέτος θα παρουσιαστεί και νέο τμήμα με παιδική μόδα.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχετικά σύμβολα

  • ΜΠΕΛΑ

Σχολιασμένα