Τρεις άξονες στρατηγικής από την Καλαμαράκης - Κάλας

αθετοποίηση παραγωγής, απευθείας διανομές, επενδύσεις σε υποδομές
Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015 21:08
UPD:21:09
kalas.gr

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Επιστροφή στην κερδοφορία επιδιώκει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Καλαμαράκης- Κάλας, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει εστιάσει τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό, στη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας μέσω εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού, αλλά και δράσεων καθετοποίησης των εσωτερικών διαδικασιών.

Οπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, που αποτελεί ισχυρό παίκτη στην αγορά αλατιού, «οι εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά είναι ότι θα είναι καλύτερη από την περσινή, ενώ αναμένουμε ακόμα πιο θετική εικόνα το 2016, όταν και υπολογίζουμε ότι θα ξεκινήσουν να “αποδίδουν” προοδευτικά οι αλλαγές που πραγματοποιούμε τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο παραγωγικής διαδικασίας».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «οι στοχευμένες δράσεις που αποσκοπούν στην καθετοποίηση της παραγωγής και στη δημιουργία οικονομιών κλίμακος θωρακίζουν την εταιρεία έναντι της υποχώρησης της κατανάλωσης συνολικά στην εγχώρια αγορά».

Σε αυτό το πλαίσιο, τρέχει επενδυτικός σχεδιασμός της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ που αφορά την αναβάθμιση του εξοπλισμού, την προσθήκη στις υφιστάμενες μονάδες νέων μηχανισμών επεξεργασίας πρώτων υλών κτλ.  Παράλληλα, μέσω ανάπτυξης συνεργασιών με εγχώριους παραγωγούς έχει επιτευχθεί η καθετοποίηση της επεξεργασίας λαχανικών και άλλων πρώτων υλών.

Ταυτόχρονα, το χαρτοφυλάκιο των υφιστάμενων συνεργασιών της Κάλας εμπλουτίζεται, όπως για παράδειγμα η επέκταση - συνεργασία με τη Unilever. Μετά την ανάληψη από την Κάλας του παραγωγικού και του εμπορικού κομματιού για τις σαλάτες Hellmann’s, η εταιρεία αναλαμβάνει και την εμπορία των σημάτων Aλτις - εκτός των κωδικών του ελαιόλαδου.

Υπενθυμίζεται ότι η Κάλας διατηρεί συνεργασία με την Tulip International αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου τη διανομή των προϊόντων της διεθνούς εταιρείας στην εγχώρια αγορά, αλλά και με όλες τις αλυσίδες σούπερ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για την παραγωγή κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και με αλυσίδες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης (όπως Delhaize, Hofer κ.ά.).

Απευθείας διανομή

Την ίδια στιγμή, με όπλο το διευρυμένο δίκτυο και τον αναβαθμισμένο στόλο που διαθέτει η εταιρεία έχει ξεκινήσει την απευθείας διανομή των προϊόντων της στο κανάλι της εστίασης.

Οσον αφορά την προϊοντική γκάμα περιλαμβάνει, πέρα από το αλάτι, μπαχαρικά, σαλάτες, dressing, μουστάρδες, μαγιονέζες, κονσέρβες, ζαμπόν και ζωοτροφές, ενώ επιδίωξη της εταιρείας είναι η διατήρηση των μεριδίων που κατέχουν στις κατηγορίες τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο οκτάμηνο του έτους οι πωλήσεις καταγράφουν ανοδική πορεία σε επίπεδο όγκου, ωστόσο σε ό,τι αφορά την αξία κινούνται σε σταθερή τροχιά. Είναι ενδεικτικό ότι η κατηγορία των dressing βαίνει αυξανόμενη στην εσωτερική αγορά, ενώ τα σήματα BEM και Hellmann’s καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις εκτός συνόρων. Σταθερά θετική πορεία καταγράφουν οι ζωοτροφές.

Σημειώνεται ότι η Κάλας έχει παρουσία σε 20 περίπου αγορές, ενώ το ποσοστό επί του τζίρου που αφορά τη διεθνή δραστηριότητα της εταιρείας διαμορφώνεται στο 15%.

Πορεία το 2014

Οσον αφορά την εικόνα του 2014, η εταιρεία εμφάνισε μειωμένα έσοδα κατά 4% στα 30,7 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας ωστόσο σημαντικό περιορισμό των ζημιών σε 0,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,5 εκατ. ευρώ το 2013.

Σημειώνεται ότι η Κάλας διαθέτει δύο συγκροτήματα παραγωγής αλατιού στο Μεσολόγγι, ένα συγκρότημα παραγωγής αλατιού στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ένα συγκρότημα παραγωγής σαλατών, μουστάρδας, μαγιονέζας και dressing στη Ν. Εφεσο Πιερίας, καθώς και τέσσερα κέντρα αποθήκευσης και διανομής ξηρού και ψυχρού φορτίου στη ΒΙΠΑ Αυλώνα Αττικής, στο Μεσολόγγι, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και στη Ν. Εφεσο Πιερίας.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα