Για ιστορικές στιγμές, στιγμές δικαίωσης, που η Θεσσαλονίκη περίμενε για χρόνια μίλησε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια του εμβληματικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μετά από παλινωδίες δεκαετιών, η σύμβαση του έργου υπεγράφη, είπε ο κ. Σταϊκούρας, θυμίζοντας ότι στην πορεία του το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις και επιβάρυναν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ καλλιέργησαν καχυποψία και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του κράτους.
Ο υπουργός σημείωσε ότι επιστήμονες, μηχανικοί, αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, υπάλληλοι της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί πίστεψαν στο όραμα και εργάστηκαν για αυτό. Τόνισε δε ότι η κυβέρνηση με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία όπως είχαμε δεσμευθεί».
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα στην Ελλάδα σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους και η ολοκλήρωσή του δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μετρό σύγχρονο με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας», τόνισε, προσθέτοντας ότι με τη λειτουργία του Μετρό, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης. Χάρτης που ήδη προβλέπει προσιτή τιμολογιακή πολιτική, νέα, αυξημένα δρομολόγια λεωφορείων, και ανανεωμένο – κατά 50% – στόλο οχημάτων.
Στα οφέλη συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, αφού εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας, αντίστοιχα, μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 137.000 τόνους ετησίως.
Τόνισε ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται και γίνεται πιο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, ενώ θωρακίζεται με έναν παράγοντα ανάπτυξης και ενισχύει τον γεωστρατηγικό της ρόλο. «Η Θεσσαλονίκη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα».