H ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ανέβασε αισθητά ταχύτητα τον Σεπτέμβριο, με τη σύγκριση όμως να γίνεται με έναν μήνα κατά τον οποίο είχε κινηθεί με την… όπισθεν. Οι πωλήσεις έκαναν άλμα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά οι φορείς της αγοράς παραμένουν επιφυλακτικοί, τονίζοντας πως η θετική αυτή επίδοση δεν αλλάζει τις προοπτικές των επόμενων μηνών, που παραμένουν «σκοτεινές».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 14,5% σε σχέση με πέρυσι στα 1,2 εκατ. οχήματα. «Η μεγάλη ετήσια αύξηση είναι εν πολλοίς το αποτέλεσμα μίας σύγκρισης χαμηλής βάσης, καθώς οι νέες ταξινομήσεις είχαν μειωθεί αισθητά τον Σεπτέμβριο του 2018» αναφέρει η ίδια η ACEA, υπενθυμίζοντας τη βουτιά των πωλήσεων κατά 23,5% τον αντίστοιχο περσινό μήνα, στον απόηχο της εφαρμογής του νέου καθεστώτος ελέγχων για εκπομπές ρύπων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο στο σύνολο των αγορών της Ε.Ε. είχαμε ανάκαμψη, με μόνη εξαίρεση τη Βουλγαρία. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν 19,8% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στο διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου ήταν αυξημένες κατά περίπου 10%. Σε απόλυτους όρους οι νέες ταξινομήσεις στη χώρα μας εξακολουθούν να απέχουν σημαντικά από τα προ κρίσεως επίπεδα.
Σε τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου της Ε.Ε. είχαμε αύξηση σε διψήφιο ποσοστό: Γερμανία (22,2%), Ισπανία (18,3%), Γαλλία (16,6%) και Ιταλία (13,4%). Στον αντίποδα η Βρετανία είδε τις πωλήσεις της να ενισχύονται μόλις 1,3%, καθώς η αβεβαιότητα για το Brexit καθιστά εξαιρετικά επιφυλακτικούς τους καταναλωτές.
Στο εννιάμηνο (Ιανουάριος- Σεπτέμβριος) η επίδοση παραμένει αρνητική, με τις νέες ταξινομήσεις να είναι μειωμένες κατά 1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η εικόνα ενδεχομένως να μην αλλάξει ούτε τους επόμενους μήνες, καθώς η ευρωπαϊκή οικονομία παρουσιάζει σημαντική επιβράδυνση, έχοντας βρεθεί στη δίνη εμπορικών αντιπαραθέσεων και γεωπολιτικών κινδύνων. Παγκοσμίως η εικόνα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι απογοητευτική. Στην Κίνα, όπου τα τελευταία χρόνια είχαν στραφεί όλες οι μεγάλες εταιρείες, θέλοντας να εκμεταλλευθούν τις προοπτικές της τεράστιας αυτής αγοράς, ο Σεπτέμβριος ήταν ο 15ος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτου σε διάστημα 16 μηνών.
naftemporiki.gr