Skip to main content

Οι όροι της Ε.Ε. σε Netflix, Αmazon για τη στήριξη του ευρωπαϊκού περιεχομένου

Επικαιροποιημένους κανόνες για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι κανόνες αυτοί θα εξασφαλίζουν καλύτερη προστασία για τα παιδιά, θα είναι αυστηρότεροι στο χώρο της διαφήμισης και θα θέτουν 30% όριο ευρωπαϊκών έργων σε καταλόγους ηλεκτρονικών πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία.

Όταν επικυρωθεί και από το Συμβούλιο της ΕΕ, η αναθεωρημένη οδηγία θα ισχύσει για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, αλλά και για τις πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία («video-on-demand»), τις πλατφόρμες κοινής χρήσης όπως το Netflix, το YouTube ή το Facebook, καθώς και για πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο με απευθείας μετάδοση («live streaming»).

Επαναπροσδιορισμός ορίων στη διαφήμιση

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η διαφήμιση μπορεί να αντιστοιχεί στο 20% της ημερήσιας τηλεοπτικής περιόδου εκπομπής μεταξύ 6:00 και 18:00, δίνοντας στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς την ευελιξία να προσαρμόσουν τις διαφημιστικές περιόδους. Έχει επίσης αφεθεί χώρος και για τις ώρες υψηλής τηλεθέασης, δηλαδή μεταξύ 18:00 και 0:00, όπου ο επιτρεπόμενος χρόνος διαφήμισης δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 20% του συνολικού χρόνου εκπομπής.

30% ευρωπαϊκό περιεχόμενο στους καταλόγους πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία («video on demand»)

Προκειμένου να υποστηριχθεί η πολιτιστική ποικιλομορφία του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, το ΕΚ εξασφάλισε ότι το 30% του περιεχομένου σε καταλόγους πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία θα πρέπει να είναι ευρωπαϊκό.

Οι πλατφόρμες με βίντεο κατά παραγγελία καλούνται επίσης να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών παραγωγών, είτε επενδύοντας άμεσα στο περιεχόμενο είτε συνεισφέροντας σε εθνικά κονδύλια. Το επίπεδο συνεισφοράς σε κάθε χώρα θα πρέπει να είναι ανάλογο με τα έσοδά  από βίντεο κατά παραγγελία στη συγκεκριμένη χώρα.

Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί και τυπικά από το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ πριν τεθεί σε ισχύ ο εν λόγω αναθεωρημένος νόμος. Τα κράτη μέλη έχουν 21 μήνες από την έναρξη ισχύος του προκειμένου να προσαρμόσουν τους νέους αυτούς κανόνες στην εθνική τους νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι ορισμένα κράτη- μέλη, όπως η Γαλλία, ήδη επιβάλλουν τον λεγόμενο «φόρο πολτιισμού», για τη στήριξη των τοπικών παραγωγών περιοχομένου. Οι πάροχοι on demand υπηρεσιών, που έχουν συνδρομητές στη Γαλλία, αλλά όχι κεντρικά γραφεία, πληρώνουν φόρο ίσο με το 2% των εσόδων τους στη χώρα. 

naftemporiki.gr