Skip to main content

Ισχυρές επιδόσεις εσόδων και κερδών από τη Google

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιάννη Παγκαλιά
[email protected]

Ισχυρά έσοδα και κέρδη κατέγραψε η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, το β’ τρίμηνο του 2018 ξεπερνώντας τις προβλέψεις, σε ένα τρίμηνο όμως που τα οικονομικά της αποτελέσματα επιβαρύνονται από το πρόστιμο 5 δισ. δολ. από την Ε.Ε. για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στο διαδίκτυο. 

Συγκεκριμένα στους τρεις μήνες που ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου, τα κέρδη ανά μετοχή εκτοξεύθηκαν στα 11,75 δολάρια ξεπερνώντας κατά πολύ τα 9,59 δολάρια ανά μετοχή των εκτιμήσεων της Thompson Reuters, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 32,66 δισ. δολ., έναντι 32,17 δισ. δολ. των αναλυτών της Thompson Reuters και τα καθαρά κέρδη για το β’ τρίμηνο του 2018 να φτάνουν στα 7,8 δισ. δολ. Με το πρόστιμο όμως της Ε.Ε. τα έσοδα προσαρμόζονται στα 26,24 δισ. δολ. και τα κέρδη στα 2,8 δισ. δολ.

Χθες η μετοχή της εταιρείας σημείωνε ράλι ανόδου ενδοσυνεδριακά κάνοντας άλμα πάνω από το 4% και φτάνοντας να διαπραγματεύεται πάνω από τα 1.260 δολάρια σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό ρεκόρ. Η μετοχή της αμερικανικής τεχνολογικής εταιρείας ενισχύεται 7,84% τον τελευταίο μήνα, έχει εκτιναχθεί στο 19,83% από την αρχή του έτους, ενώ σε διάστημα 12 μηνών καταγράφει κέρδη της τάξεως του 26,44%. 

Ως είθισται, τα έσοδα από τις διαφημίσεις της Google αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της, φτάνοντας στα 28 δισ. δολ. το β’ τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 23,9% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, η κατηγορία «λοιπών εσόδων», η οποία περιλαμβάνει τις πωλήσεις από τις υπηρεσίες αποθήκευσης cloud και τις πωλήσεις προϊόντων και εξαρτημάτων υπολογιστών και είναι μία κατηγορία που τη λαμβάνουν ιδιαίτερα υπ’ όψιν τους οι επενδυτές προσβλέποντας την πορεία της Google στο μέλλον πέραν των διαφημίσεων, έφτασε στα 4,4 δισ. δολ. με αύξηση 36,5%.

Ο διευθύνων σύμβουλος Σούνταρ Πιτσάι δήλωσε ότι ο τομέας των υπηρεσιών αποθήκευσης cloud παρουσιάζει «μεγάλη δυναμική», αν και δεν δημοσιοποίησε στοιχεία για τα έσοδα από τον συγκεκριμένο κλάδο ξεχωριστά, για να φανεί αν ήταν εναρμονισμένα με τον στόχο εσόδων 1 δισ. δολ. ανά τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στο τέλος του 2017. Η Alphabet καταγράφει επίσης αύξηση στα έσοδα (145 εκατ. δολ., από 97 εκατ. πέρυσι) από τα μακροπρόθεσμα «άλλα στοιχήματα», όπως η εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης Verily, ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου Fiber και η αυτοκινητοβιομηχανία Waymo. 

Το κόστος traffic acquisition costs (TAC) (το ποσό που πληρώνει η Google σε συνεργαζόμενες ιστοσελίδες και κατασκευαστές όπως η  Apple, για να ανακατευθύνουν την κίνηση των χρηστών προς τη σελίδα της), ανήλθε στα 6,4 δισ. δολ. που μεταφράζεται στο 23% των διαφημιστικών της εσόδων. Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει από χρόνια ότι καθώς η αναζήτηση από τις κινητές συσκευές οδηγεί την ανάπτυξή της, το TAC θα συνεχίσει να αυξάνεται. 

Πράγματι, το TAC της Alphabet αυξήθηκε σε ετήσια βάση, αλλά το συνολικό TAC ως ποσοστό επί των διαφημιστικών εσόδων μειώθηκε ελαφρά από 24% το τελευταίο τρίμηνο και το TAC ως ποσοστό επί των συνολικών εσόδων ήταν 71%, από 72% το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. 

Οι ζημίες από εργασίες αυξήθηκαν επίσης, με την εταιρεία να καταγράφει ζημίες 732 εκατ. δολ. από 633 εκατ. δολ. το προηγούμενο έτος.