Skip to main content

Πώς η Βιολάντα «πλάθει» με ρυθμό ανάπτυξης 26%

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης παραμένει η μπισκοτοποιία Βιολάντα, η οποία ενισχύει την παραγωγική δυναμική της, προχωρώντας σε νέες επενδύσεις, ενώ «φλερτάρει» και με το ενδεχόμενο εισόδου σε νέα προϊοντική κατηγορία. 

Αναλυτικότερα, η Βιολάντα καταγράφει ανοδική πορεία εσόδων για όγδοη συνεχή χρονιά, με τις εκτιμήσεις της εταιρείας να θέλουν το 2019 να κλείνει με αύξηση κατά 26% στα έσοδα, τα οποία αναμένεται να ανέλθουν στα 26 εκατ. ευρώ. 

Να σημειωθεί ότι από τα συνολικά έσοδα, περί τα 20,5 εκατ. ευρώ αφορούν τη δραστηριότητα Βιολάντα και περί τα 5,5 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί ο τζίρος της συγγενούς εταιρείας Baker (η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της στα τέλη του 2017). Αντίστοιχα, αναλογικά βελτιωμένη εικόνα αναμένεται και σε επίπεδο κερδοφορίας.

Η εικόνα αυτή έρχεται σε συνέχεια με την εξίσου ισχυρή επίδοση της περσινής χρήσης, κατά τη διάρκεια της οποίας τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 20,6 εκατ. ευρώ, σημαντικά ενισχυμένα σε σχέση με το 2017 όταν και κυμάνθηκαν στα 12,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA ενισχύθηκαν κατάτι στα 3 εκατ. ευρώ, ενώ η προ φόρων κερδοφορία διπλασιάστηκε σε περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση

Όπως αναφέρει, μιλώντας στη «Ν», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Τζιωρτζιώτης, «ο στόχος μας είναι η διατήρηση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και προς αυτή την κατεύθυνση εστιάζουμε στην περαιτέρω ενδυνάμωση της εγχώριας παρουσίας, σε νέα καινοτόμα λανσαρίσματα και στην αύξηση των εξαγωγών. Προκειμένου να στηρίξουμε τους αναπτυξιακούς μας σχεδιασμούς δρομολογούμε τη δημιουργία μιας ακόμα γραμμής παραγωγής, καθώς και ενός νέου κέντρου διανομής».

Σημειώνεται ότι το νέο επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπει κεφάλαια ύψους 3 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέες επεκτάσεις στα εργοστάσια της Βιολάντα και της Baker, όπου θα γίνει και η ενσωμάτωση της νέας γραμμής παραγωγής, καθώς και νέο κέντρο logistics στις κεντρικές εγκαταστάσεις στα Τρίκαλα.

Πέρα από την εξασφάλιση της κάλυψης της ζήτησης, εντός και εκτός συνόρων, η μπισκοτοποιία Τρικάλων φέρεται να εξετάζει και το ενδεχόμενο εισόδου σε νέα κατηγορία, με τη διοίκηση, ωστόσο, της εταιρείας να κρατά -στην παρούσα φάση- κλειστά τα χαρτιά της αναφορικά με το πεδίο στο οποίο έχει στρέψει τους προβολείς της.

Εξαγωγική δραστηριότητα

Σε κάθε περίπτωση, σημαντική παράμετρος της αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας αποτελεί η εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία σήμερα συμμετέχει σε ποσοστό περί το 20% επί του συνολικού τζίρου. Εκφρασμένη πρόθεση της διοίκησης είναι έως το 2019 οι εξαγωγές να αποτελούν το 30% των συνολικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. 

Οι κυριότερες αγορές του εξωτερικού στις οποίες «ταξιδεύουν» τα μπισκότα Βιολάντα είναι η Ευρώπη, η Αμερική και η Ασία με τα μπισκότα FULL 45, τα μπισκότα Bianca και τα μπισκότα κρέμας να κατέχουν υψηλά μερίδιο αγοράς. 

Στην Ελλάδα δε υψηλές επιδόσεις καταγράφουν οι κωδικοί της οικογένειας μπισκότων βρώμης. 

Σε ό,τι αφορά στην πορεία του συνόλου της εγχώριας αγοράς μπισκότων και γλυκών σνακ, οι εκτιμήσεις είναι ότι φέτος κινείται σε σταθερά επίπεδα, με ήπια ανοδική τάση.