Skip to main content

Παρίσι και Βερολίνο βάζουν «νερό στο κρασί» του ψηφιακού φόρου

Oι Ευρωπαίοι οικονομικών δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία για τον λεγόμενο «ψηφιακό φόρο», που θα έθετε στο στόχαστρο τους τεχνολογικούς κολoσσούς με ετήσια έσοδα άνω των 750 εκατ. ευρώ. Η πρόταση της Κομισιόν, που είχε τη στήριξη Γερμανίας και Γαλλίας, συνάντησε ισχυρές αντιστάσεις από την Ιρλανδία και τη Σουηδία.

Από τη στιγμή, που κατέστη σαφές ότι το αρχικό σχέδιο δεν θα εξασφαλίσει ομόφωνη έγκριση Παρίσι και Βερολίνο αποφασίζουν να βάλουν νερό στο κρασί τους και ετοιμάζονται σύμφωνα με τους Financial Times να παρουσιάσουν μία αρκετά λιγότερο φιλόδοξη πρόταση, η οποία ουσιαστικά προβλέπει την επιβολή φόρου 3% στα έσοδα από την πώληση online διαφημίσεων.

Αυτό απέχει πολύ από την αρχική φιλοδοξία για έναν ευρύτερο ψηφιακό φόρο, το οποίο θα έβαζε στο στόχαστρο περίπου 180 από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες του πλανήτη και θα περιελάμβανε πωλήσεις δεδομένων και άλλες δραστηριότητες σε online πλατφόρμες, αποφέροντας στα ταμεία περί τα 5 δισ. ευρώ ετησίως. 

Όπως εξηγούν οι FT εταιρείες όπως η Google και το Facebook θα κληθούν να καταβάλλουν φόρο για τον κύριο όγκο των εσόδων τους, που προέρχεται από διαφημίσεις. Ωστόσο εταιρείες, όπως η Amazon, η ΑirBnB και η Spotify  πιθανότατα θα εξαιρεθούν.

naftemporiki.gr