Skip to main content

Έρευνα PayPal: Το 99% των Ελλήνων συνιστά στους ξένους να ταξιδέψουν στην Ελλάδα

Υπερήφανοι για την χώρα τους και την τουριστική της αξία φαίνεται πως είναι οι Έλληνες, καθώς το 99% εξ αυτών θα συνιστούσε σε ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα η οποία διενεργήθηκε από την PayPal και την εταιρεία ερευνών GfK.

Κατά την ίδια έρευνα, οι Έλληνες ταξιδιώτες εκτιμούν τις ελκυστικές τιμές, καθώς και τη μοναδική φυσική ομορφιά και πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής την οποία σχεδιάζουν να επισκεφθούν.

Σύμφωνα με τη γνώμη των Ελλήνων, ο πιο ελκυστικός προορισμός για τους ξένους τουρίστες στην Ελλάδα είναι τα ελληνικά νησιά, όπως δηλώνει το 70% των ερωτηθέντων. Η Ακρόπολη, η Θεσσαλονίκη και οι Δελφοί επισημάνθηκαν από το 60%, το 50% και το 40% των Ελλήνων αντίστοιχα.

Οι κυριότερες προτιμήσεις των Ελλήνων ταξιδιωτών

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, την τελευταία τριετία ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Έλληνες προορισμός στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ήταν η Βουλγαρία, την οποία επισκέφθηκε το 44% των ερωτηθέντων. Σύμφωνα με την έρευνα, η Κύπρος και η Τσεχία ήταν η δεύτερη και η τρίτη χώρα που επισκέφθηκαν πιο συχνά οι συμπατριώτες μας, με ποσοστό 41% και 15% αντίστοιχα.

 Οι προτιμήσεις σχετικά με τους προορισμούς συμβαδίζουν με τον τύπο των διακοπών που επιλέγουν οι τουρίστες. Τα μεγαλύτερα γκρουπ των Ελλήνων ταξιδιωτών που επισκέφθηκαν την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη τα τελευταία 3 χρόνια ταξίδεψαν για αναψυχή (70%) και για πολιτιστικούς λόγους, όπως οι επισκέψεις σε αξιοθέατα και μουσεία (30%).

Άλλοι δημοφιλείς τύποι ταξιδιών μεταξύ των Ελλήνων πολιτών ήταν για επισκέψεις σε συγγενείς και φίλους (επιλέχθηκε από το 15%) επαγγελματικά ταξίδια (14%), καθώς και ταξίδια για ψώνια (13%). Μόλις το 9% ταξίδεψε με αφορμή συγκεκριμένες δημόσιες εκδηλώσεις (φεστιβάλ, συναυλίες, παραστάσεις, κ.α.).

Οι περισσότεροι Έλληνες επισκέπτονται την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη την άνοιξη και διαμένουν λιγότερο από μια εβδομάδα. Για τέτοιου είδους ταξίδια, το 35% των Ελλήνων ξοδεύει 250-500 ευρώ  και το 34% ξοδεύει 501-1.000 ευρώ.

 Τα υπέροχα τουριστικά αξιοθέατα, η ιστορία και ο πολιτισμός αποτελούν τα βασικά κίνητρα για ταξίδια στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

Με βάση τη σφαιρική εκτίμηση για τα ταξίδια στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, επιβεβαιώνεται ότι οι Έλληνες συνιστούν τα ταξίδια στην περιοχή αυτή, χάρη στα υπέροχα τουριστικά αξιοθέατα, στην ιστορική και πολιτιστική αξία, καθώς και στις άριστες τουριστικές υποδομές.

«Ένα από τα ωραιότερα πράγματα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη είναι η ξεχωριστή και γεμάτη ζωντάνια ατμόσφαιρα. Ό,τι και να αποζητάς, μπορείς εύκολα και μέσα σε λίγες μόλις ώρες από την χώρα σου, να επισκεφθείς πανέμορφα νησιά στην Ελλάδα, να κάνεις ποδήλατο στην πεδινή νότια όχθη της λίμνης Μπάλατον στην Ουγγαρία, να περιπλανηθείς στα στενά δρομάκια της Παλιάς Πόλης της Πράγας στην Τσεχία, ή να απολαύσεις την θέα που κόβει την ανάσα στα Όρη Τάτρα στην Πολωνία» – συνοψίζει ο Managing Director της PayPal στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Matt Komorowski. «Ένα από τα πράγματα που καθιστούν πιο άνετο ένα ταξίδι, καθησυχάζοντας έτσι τους ταξιδιώτες, είναι η δυνατότητα να πληρώσουν για το ξενοδοχείο, τα αεροπορικά εισιτήρια ή την είσοδο στα μουσεία με πιο εύκολο και ασφαλή τρόπο. Στις περιπτώσεις αυτές, μια ιδιαίτερα χρήσιμη πρόταση αποτελεί η ενεργοποίηση του PayPal One Touch, που τους κρατά συνδεδεμένους και χάρη στην υπηρεσία αυτή οι ταξιδιώτες δύνανται να πληρώσουν με ένα μόνο κλικ στις κινητές συσκευές τους», συμπληρώνει ο ίδιος.

 Οι Έλληνες επιλέγουν το αεροπλάνο

Το Internet έχει αναχθεί σε μία από τις πιο σημαντικές πηγές πληροφόρησης για τους τουρίστες. Βάσει της έρευνας, το 57% των Ελλήνων ξεκινά την οργάνωση και προετοιμασία ενός ταξιδιού «σερφάροντας» σε μηχανές αναζήτησης, ενώ το 55% βασίζεται σε γνώμες και κριτικές φίλων. Το 25% των Ελλήνων ταξιδιωτών έκανε χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βρει πληροφορίες για καταλύματα, τουριστικά αξιοθέατα, εστιατόρια, έκδοση βίζας και λοιπών ταξιδιωτικών εγγράφων. Την ίδια στιγμή, μόλις το 17% των ερωτηθέντων βασίζεται σε πληροφορίες που πηγάζουν από offline μέσα.

Το πλέον δημοφιλές μέσο μετακίνησης είναι το αεροπλάνο, το οποίο επιλέχθηκε από το 74% των Ελλήνων ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Το 30% ταξιδεύει με αυτοκίνητο και το 16% με λεωφορείο. Όσον αφορά στη διαμονή, οι περισσότεροι Έλληνες διαμένουν σε ξενοδοχεία (73%), σε σπίτια φίλων (16%) και σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα/κατοικίες (12%).

Το μεγαλύτερο ποσοστό των εξόδων για διακοπές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη καλύπτεται από μετρητά (62%), και έπονται οι πιστωτικές κάρτες (54%) και η PayPal (14%). Εντούτοις, ο ρόλος των διαδικτυακών πληρωμών είναι σημαντικός, καθώς μόλις το 28% των Ελλήνων τουριστών δηλώνει ότι προτιμά να πληρώνει τα ταξίδια του offline.  

Διαθέσιμη σε πάνω από 200 αγορές ανά τον κόσμο, η πλατφόρμα της PayPal, συμπεριλαμβανομένων των Braintree, Venmo και Xoom, επιτρέπει σε καταναλωτές και εμπόρους να λαμβάνουν χρήματα σε τουλάχιστον 100 νομίσματα, να κάνουν αναλήψεις κεφαλαίων σε 56 νομίσματα και να διατηρούν χρηματικά υπόλοιπα στον PayPal λογαριασμό τους σε 25 νομίσματα.