Σε λειτουργία τέθηκε εκ νέου μια σιδηροδρομική γραμμή στην περιφέρεια Αμπρούτσο της Ιταλίας, η οποία είχε καταστραφεί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και εν συνεχεία εγκαταλείφθηκε λόγω δημοσιονομικών περικοπών.
Τα σχεδόν 100 ετών βαγόνια μεταφέρουν τους τουρίστες από τη Ρώμη έως το χιονοδρομικό κέντρο του Ροκαράζο, στην καρδιά της Ιταλίας, διασχίζοντας 120 χλμ. σιδηροτροχιάς, σήραγγες και μια σειρά από γέφυρες, ανάμεσα σε παγωμένες λίμνες και χιονισμένα δάση.
Το τμήμα μεταξύ της πόλης Σουλμόνα και του χιονοδρομικού κέντρου του Ροκαράζο, που ανεβαίνει σε υψόμετρο 1.269 μέτρων, άρχισε να λειτουργεί το 1897.
Η σιδηροδρομική γραμμή καταστράφηκε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο από τους Ναζί και επαναλειτούργησε το 1960, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, τη βελτίωση των οδικών δικτύων και την απουσία επενδύσεων στις σιδηροτροχιές, η γραμμή σιγά σιγά απαρχαιώθηκε ώσπου εγκαταλείφτηκε το 2011.
Το 2014, μέλη της ένωσης Le Rotaie συνεργάστηκαν με το Ιταλικό Ίδρυμα σιδηροδρόμων για να επαναλειτουργήσει η γραμμή.
Μια μηχανή ντίζελ της δεκαετίας του 1970 σέρνει τα «βαγόνια με τις εκατό πόρτες» όπως αποκαλούνται, καθώς κάθε σειρά καθισμάτων έχει τη δική της πόρτα.
Με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο, ΑΜΠΕ