Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Η σταδιακή ανάκαμψη του τουρισμού καλλιεργεί προσδοκίες για επιστροφή της εστίασης στην κανονικότητα, σύμφωνα με το επιτελείο του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, που απαντά στις προκλήσεις με νέα concept και υπηρεσίες εστιασμένες στο τουριστικό κοινό, αλλά ταυτόχρονα προσβλέπει και στη στήριξη της Πολιτείας μέχρι να επέλθει ομαλότητα στην αγορά. Ο κ. Ανδρέας Τσουκάλης, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, μιλά στη «Ν» για την επένδυση που δρομολογείται σε νέα concept αλλά και την επέκταση υφιστάμενων σημάτων σε μια συγκυρία που η αγορά αναζητά βηματισμό σε συνέχεια της πιο βαθιάς κρίσης της ιστορίας της.
Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Εστίασης της Vivartia βρέθηκε στη «γραμμή επανεκκίνησης» με όλο το δυναμικό του. «Παρά τις δυσκολίες, η πανδημία δεν είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο καταστημάτων. Οι αλυσίδες διατηρούν το αποτύπωμά τους. Ενδεικτικά, τα Goody’s αριθμούν συνολικά 125 σημεία, τα everest 205 και τα Flocafe 105», αναφέρει σχετικά ο κ. Τσουκάλης.
Οι προσδοκίες
Σχετικά με τις επιδόσεις των πωλήσεων στο διάστημα μετά την επανεκκίνηση, τα στοιχεία του Μαΐου δείχνουν ότι οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξάνονται σταθερά αλλά σχετικά αργά. Εξάλλου, υπάρχουν ακόμη αρκετοί περιορισμοί, όπως ο μειωμένος αριθμός τραπεζοκαθισμάτων, το ωράριο και η απαγόρευση λειτουργίας σε εσωτερικούς χώρους και malls. Στο πλαίσιο αυτό το επιτελείο του Ομίλου Εστίασης της Vivartia προσδοκά το σταδιακό άνοιγμα του τουρισμού, αλλά όπως προσθέτει ο κ. Τσουκάλης θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη η στήριξη της Πολιτείας μέχρι την άρση όλων των περιορισμών και την επιστροφή της εστίασης στις κανονικές συνθήκες λειτουργίας. «Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο τουλάχιστον να συνεχιστεί το μέτρο της επιδότησης του ενοικίου των καταστημάτων εστίασης και για το επόμενο χρονικό διάστημα», αναφέρει σχετικά.
Μιλά επίσης για τα νέα concept που τοποθετούνται σε αεροδρόμια, Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) και άλλα σημεία, επένδυση που θα ξεπεράσει τα 3,5 εκατ. ευρώ. Pasteria del Mondo, Bistro dei Cavalieri, Fabrica, Seed & Nuts, El Pelicano, Bonheur, Forno Luca και μια σειρά άλλα σήματα σχεδιάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών στους οποίους απευθύνονται. Όπως εξηγεί ο κ. Τσουκάλης, λαμβάνονται πάντα υπόψη και τα χαρακτηριστικά του χώρου που φιλοξενεί τα σήματα, είτε πρόκειται για ένα πλοίο, έναν ΣΕΑ ή κάποιο αεροδρόμιο. «Κάποια concepts, τα οποία διαθέτουν πιο mainstream χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα το Forno Luca ή το It’s All Greek, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και εκτός των αυστηρών ορίων του travel», προσθέτει. Σε ερώτηση σχετικά με το αν υπάρχει σχέδιο ανάπτυξης δικτύων με το μοντέλο franchise, όπως συμβαίνει με τις υφιστάμενες αλυσίδες εστίασης του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, σημειώνει: «Αν και δεν έχουμε κυνηγήσει ενεργά την πιθανότητα του franchise για αυτά τα σήματα, δεν το αποκλείουμε ως πιθανότητα στο μέλλον».
Ο κ. Τσουκάλης εξηγεί ότι η ανάπτυξη διαφορετικών concepts είναι ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά του ομίλου, που τον διαφοροποιεί σημαντικά από τον ανταγωνισμό. «Η εμπειρία και η τεχνογνωσία σε αυτό τον τομέα εκτείνεται από το στήσιμο ενός food truck σε μια συναυλία μέχρι τη δημιουργία ενός high-end εστιατορίου σε ένα κοσμοπολίτικο νησί», σημειώνει χωρίς να αποκλείει και συνεργασίες με δοκιμασμένα σήματα.
Αναφορικά με τη συγκέντρωση ως μια γενικότερη τάση στην αγορά, εκτιμά ότι η πανδημία έφερε πιο γρήγορα αυτό το οποίο θα γινόταν ούτως ή άλλως μέσα στα επόμενα χρόνια.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Σημειώνεται ότι ο όμιλος δίνει έμφαση στις νέες τάσεις που ανέδειξε η πανδημία και έχει επενδύσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ενδεικτικά, ο κ. Τσουκάλης σημειώνει ότι τα βασικά σήματα, Goody’s Burger House και everest «λειτουργούν τις δικές τους πλατφόρμες delivery με μεγάλη επιτυχία, έχοντας κερδίσει πολλές διακρίσεις και -το κυριότερο- την προτίμηση και την εμπιστοσύνη χιλιάδων καταναλωτών. Παράλληλα, όλα μας τα σήματα συνεργάζονται με όλους τους μεγάλους aggregators ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία μας σε αυτό τον τομέα».
Για την εστίαση μεγάλης κλίμακας, το catering, σημειώνει ότι ο όμιλος έχοντας εμπειρία από πολλά απαιτητικά και σύνθετα έργα παραμένει πάντα παρών σε αυτή την αγορά, διεκδικώντας συμμετοχή σε όλα τα μεγάλα projects. Υπενθυμίζεται ότι συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τη σίτιση μεταναστών (πρόγραμμα συνολικού ύψους άνω των 820 εκατ. ευρώ).