Skip to main content

Επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Επιβραδύνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και ποτών, με τις επιδόσεις του πρώτου τετραμήνου του έτους, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen ΙQ, να υποδεικνύουν αύξηση εσόδων κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Με την αυξανόμενη πορεία των εμβολιασμών και τη σταδιακή άρση των μέτρων από τον Μάιο, η εικόνα στα σούπερ μάρκετ, σε επίπεδο κατανάλωσης, κινείται σε τροχιά επιστροφής στην «κανονικότητα».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen IQ, το εξεταζόμενο τετράμηνο (1 Ιανουαρίου έως 2 Μαΐου 2021) η πορεία των ταχυκίνητων κωδικών παρουσιάζει σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, έναντι του συνόλου, με την αύξηση να κυμαίνεται στο 1,7%, με την κατηγορία τροφίμων και ποτών να είναι η μοναδική που αναπτύσσεται με +4,0%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά 6,2% και 4,4% αντίστοιχα.

Να σημειωθεί ότι η NielsenIQ καταγράφει τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών και του discount καναλιού.

Πασχαλινή κατανάλωση

Σημαντική ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων της τάξης του 10,9% παρουσίασε η Μεγάλη Εβδομάδα (26/4-2/5) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο (13/4-19/4), η οποία είχε παρουσιάσει πιο συγκρατημένη θετική τάση στο 5,5%.

Αποδομώντας την τάση του 10,9% μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών παρατηρείται ότι αυτή η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από τις κατηγορίες τροφίμων και ποτών, καθώς και από τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα.

Φέτος το Πάσχα, πάντως, οι εγχώριοι καταναλωτές φέρεται να ήπιαν λίγο παραπάνω καθώς η κατηγορία όλων των αλκοολούχων κατηγοριών κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη, όπως για παράδειγμα το ουίσκι (+81,9%), αλλά και οι μπίρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%).

Θετική ήταν και η τάση που παρουσίασαν τα αναψυκτικά στο σύνολο τους (+16,2%), τα οποία την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα είχαν παρουσιάσει μείωση της τάξης του 8,7%, γεγονός το οποίο πιθανότατα να σχετίζεται και με την εποχικότητα.

Ακόμη μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020 είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η Nielsen IQ, παρουσιάζουν θετική τάση, με τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης να τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά 18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με 16,8%, αλλά και η Κρήτη με 10,2%.