Skip to main content

Ενισχυμένα τα μεγέθη της Goody’s το 2018

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Κινήσεις μείωσης κόστους και αναδιάρθρωσης δανεισμού σε συνδυασμό με εξωστρέφεια και επένδυση σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες απέδωσαν για τον όμιλο Goody’s, οδηγώντας σε αύξηση μεριδίων, ενίσχυση πωλήσεων και σημαντική βελτίωση λειτουργικής κερδοφορίας το 2018, περίοδο που συνδέθηκε με προκλήσεις στον τομέα της εστίασης, με ενδεικτική τη διατήρηση του συντελεστή ΦΠΑ στο 24%.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 104,3 εκατ. ευρώ έναντι 92,3 εκατ. ευρώ το 2017 (+13%), με περιορισμένες ζημιές μετά από φόρους 0,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 5,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα αλλά και σημαντική αύξηση (86%) EBITDA από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ήτοι 7 εκατ. ευρώ, έναντι 3,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

* Goody’s: Στο δίκτυο Goody’s ειδικότερα, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση 8% και συνεχίστηκε η ανάπτυξη του νέου concept Goody’s Burger House με 5 νέα και ανακαινισμένα σημεία, εκ των οποίων 4 εταιρικά και 1 franchise. Το δίκτυο, με παρουσία σε 5 χώρες, άνοιξε επίσης 2 νέα Goody’s Burger House στο Yerevan της Αρμενίας και συνάφθηκαν νέες συμφωνίες με στρατηγικούς συνεργάτες σε Κύπρο, Σαουδική Αραβία και Μάλτα.

* Flocafe: Στο δίκτυο Flocafe οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση 15%, συνεχίστηκε η ανάπτυξη του νέου concept Flocafe Espresso Room σε αγορές τουριστικού ενδιαφέροντος, με προσθήκη νέων καταστημάτων στα αεροδρόμια Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κω και Αθήνας, καθώς και εντός του εμπορικού κέντρου Veso Mare στην Πάτρα. Παράλληλα εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα Flocafe Espresso Room στην Πράγα, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας του ομίλου εστίασης με την Autogrill και άνοιξε το δεύτερο Flocafe Espresso Room στη Μ. Βρετανία.

Εξορθολογισμός κόστους

Ο όμιλος συνεχίζοντας το πρόγραμμα εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας τόσο των καταστημάτων όσο και των παραγωγικών μονάδων του, επικεντρώθηκε σε: επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με σημαντικούς προμηθευτές και συμβάσεων μίσθωσης καταστημάτων, καθώς και επαναπροσδιορισμό συνεργασιών με τρίτους συνεργάτες. Επίσης, με σκοπό την αποδοτικότερη υλοποίηση της νέας συμφωνίας αναδιάρθρωσης των κοινοπρακτικών δανείων του προχώρησε σε αναδιάρθρωση της δομής του μέσω εξαγοράς του Ομίλου Everest (θυγατρικής της Goody’s A.E.) από τη Vivartia Συμμετοχών, εξού και η παρουσίαση των μεγεθών του Ομίλου Everest ως διακοπείσα δραστηριότητα στις οικονομικές καταστάσεις.

Η διοίκηση έχει σχεδιάσει τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της, όπως αναφέρει στον ισολογισμό, όπου επίσης φαίνεται ότι το σύνολο ιδίων κεφαλαίων είναι μικρότερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου στις 31.12.2018 και κατά συνέπεια συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου περί της συνέχισης της δραστηριότητας της εταιρείας.

Επιπλέον, το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών της στοιχείων κατά 2.442 χιλ. ευρώ.

Η στρατηγική

Ο όμιλος δρομολογεί ανάπτυξη με ίδιες επενδύσεις αλλά και μέσω συνεργασιών, θέτοντας ψηλά στην ατζέντα του την ψηφιακή καινοτομία. Έχει παρουσία σε 12 χώρες εκτός Ελλάδας και επεκτείνεται το 2019 με νέα Goody’s Burger House σε Κύπρο, Μάλτα και Σαουδική Αραβία και Flocafe Espresso Room στο Κατάρ.

Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς δραστηριότητες, προτεραιοποιείται η επέκταση σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος, ενώ αναφορικά με τις βιομηχανικές μονάδες ο όμιλος προσανατολίζεται σε εξορθολογισμό υποδομών, παραγωγικών μονάδων και ενίσχυση πωλήσεων στον τομέα HoReCa.