Skip to main content

Glami: Ψήφος εμπιστοσύνης στην online αγορά μόδας

Σχεδόν οι επτά στους δέκα Έλληνες (66%) αγόρασαν ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ online κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι μισοί (50%) ανακάλυψαν νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και σχεδιάζουν να αυξήσουν την online δαπάνη τους, ενώ 59% ξόδεψαν τα ίδια ή και περισσότερα χρήματα σε online αγορές μόδας σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία.

Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας ειδών μόδας Glami για την περίοδο του lockdown, σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές (9%) που έκαναν αγορές σε αυτό το διάστημα αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online, ενώ ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό 25% λέει ότι θα περιορίσει τα έξοδά του και θα αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα στις φθηνότερες τιμές.

Γενικώς η online αγορά μόδας έχει θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές, με το 50% να δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράσει περισσότερα προϊόντα online, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Glami, παρά τη μείωση 35% των πωλήσεων στις αρχές Mαρτίου, από το Πάσχα και μετά καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση που έφτασε το +113%.

Ο Απρίλιος ξεκίνησε με αυξητικές τάσεις σε τζίρο, αριθμό παραγγελιών και αναζητήσεις χρηστών στην πλατφόρμα, με τις κατηγορίες αθλητικού, παιδικού-βρεφικού ρουχισμού, εσωρούχων και ρούχων ύπνου να καταγράφουν τα υψηλότερα νούμερα. Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς και το επόμενο διάστημα η αύξηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, συμπεριλαμβανομένων και κατηγοριών όπως τα φορέματα, τα γυαλιά ηλίου, οι βερμούδες κ.ά.. Οι μεγαλύτερες εβδομαδιαίες μεταβολές καταγράφηκαν την εβδομάδα 20-26 Απριλίου και αφορούν στις παρακάτω κατηγορίες:

  • Σανδάλια και πέδιλα (+90 %)
  • Γυαλιά ηλίου (+85%)
  • Ρούχα ύπνου (+76 %)
  • Φορέματα (+56 %)
  • Εσπαντρίγιες (+52 %)
  • Εσώρουχα (+49 %)
  • Παιδικά ρούχα (+34%).

Τις τελευταίες μέρες του Απριλίου άλλες δύο καλοκαιρινές κατηγορίες κινήθηκαν ανοδικά: τα μαγιό (+62%) και οι βερμούδες/ σορτς (+76%) ενώ τα εσώρουχα (-35%) και τα παιδικά ρούχα (-31%) παρουσιάζουν την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση. 

Σημειώνεται ότι η ποσοστιαία μεταβολή αφορά στην εξέλιξη του αριθμού πωλήσεων.

Με βάση άλλα στατιστικά στοιχεία, το 28% δηλώνει ότι ξόδεψε περισσότερα, το 31% παρέμεινε στις ίδιες δαπάνες, ενώ το 37% συγκρατήθηκε και δήλωσε ότι ξόδεψε λιγότερα. Σε ερώτημα «τι θα σας έκανε να ξοδέψετε περισσότερο σε προϊόντα μόδας», το 53% δήλωσε ότι επενδύει στην καλύτερη ποιότητα των υλικών που θα αντέξουν στον χρόνο, ενώ για το 34% το στιλ παίζει σημαντικό ρόλο.

Πάντως, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να περιορίσει τα έξοδά του, αλλά θα κοιτάει για προσφορές από τις αγαπημένες του μάρκες. Επίσης, για σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων, η δωρεάν παράδοση είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διαθέτει ένα online κατάστημα. Το 37% ενδιαφέρεται για την ιδανική αναλογία τιμής-ποιότητας, ενώ οι αυστηροί κανόνες υγιεινής και η άριστη εξυπηρέτηση αποτελούν την τρίτη πιο δημοφιλή απάντηση με 30%.

Τέλος, στην έρευνα, στην οποία έλαβαν μέρος 3.444 καταναλωτές, οι εκπτώσεις και οι φθηνότερες τιμές επηρεάζουν το 25% των πελατών. Ψηλά στις προτιμήσεις (21%) βρίσκεται και η πληρωμή με αντικαταβολή, πάγια επιλογή των Ελλήνων εδώ και χρόνια. Επίσης, το 73% των Ελλήνων αναμένουν ότι τα καταστήματα ειδών μόδας θα αποστειρώνουν τα ρούχα μετά από κάθε δοκιμή ή επιστροφή.

naftemporiki.gr