Skip to main content

F.F.: Χάνει το δίκτυο των Juicy Couture

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Κατεβάζουν ρολά οι boutique Juicy Couture στην Ελλάδα, γεγονός που, σε συνδυασμό με τη διακοπή της χονδρικής διάθεσης των ειδών ένδυσης και αξεσουάρ του αμερικανικού σήματος από τον όμιλο Folli Follie (FFG), σηματοδοτεί μία ακόμη σημαντική απώλεια στο portfolio του.

Η πληροφορία ότι διακόπτεται η δραστηριότητα έχει επιπτώσεις στο ήδη αρνητικό κλίμα γύρω από την έκβαση των προσπαθειών διάσωσης του ελληνικού ομίλου, καθώς λειτουργεί συμψηφιστικά με την απώλεια άλλων αντιπροσωπειών, όπως οι Nike, Converse, Guess κ.ά. Η συγκυρία συνδυάζεται επίσης με προβλήματα ρευστότητας, καθώς τα έσοδα που εξασφαλίζει η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων (π.χ. το ακίνητο στο Χονγκ Κονγκ, το ελικόπτερο της οικογένειας Κουτσολιούτσου, αξίας άνω των 15 εκατ. ευρώ) συμπληρωματικά των εσόδων από το δίκτυο καταστημάτων δεν επαρκούν για την κάλυψη υποχρεώσεων της εταιρείας για μεγάλο διάστημα. Σταθερός στόχος είναι η σύναψη οριστικής συμφωνίας με τους ομολογιούχους και η υποβολή του σχεδίου διάσωσης προς επικύρωση μαζί με τις αναδιατυπωμένες οικονομικές καταστάσεις, έργο που προβλέπεται να ολοκληρώσει η PwC εντός των ημερών.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη συμφωνία για την εισαγωγή και διάθεση των συλλογών Juicy Couture στην Ελλάδα, στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία είχε υπογραφεί το 2009 από την Elmec Sport και η τοπική αγορά υποδέχθηκε το σήμα το 2010 με αποκλειστικά corners στα πολυκαταστήματα attica και στη συνέχεια με τα πρώτα stand-alone καταστήματα στην Αττική, Κολωνάκι και Κηφισιά. Το αμερικανικό brand, που ανέδειξε το 1996 τη φόρμα σε σύμβολο πολυτέλειας, διέδωσε διεθνώς η Authentic Brands Group (ABG), στην οποία πουλήθηκε το 2013 έναντι 195 εκατ. δολ. Η ΑΒG, η οποία ουσιαστικά ανέλαβε να αναβιώσει την Juicy Couture, έναν χρόνο αργότερα παραχώρησε τα δικαιώματα ανάπτυξης του σήματος στην Ευρώπη στην FFG, στον έλεγχο της οποίας περιήλθε στο μεταξύ το χαρτοφυλάκιο σημάτων της Elmec Sport. Το deal είχε ειδικό βάρος για την FFG, που εκείνη την εποχή έχτιζε το προφίλ ισχυρού ομίλου μέσω συμμαχιών.

Άνοδος και πτώση

Μέσω της Juicy Couture η FFG, που μέχρι τότε είχε παρουσία σε βαλκανικές χώρες, διεύρυνε την παρουσία της σε πανευρωπαϊκή κλίμακα. Όμως οι επιδόσεις του brand τα χρόνια που ακολούθησαν δεν δικαίωσαν τις αισιόδοξες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της FFG, Τζώρτζη Κουτσολιούτσου, ο οποίος πριν από έναν χρόνο κατέβασε τον πήχη των προσδοκιών της αγοράς. Επίσημη ενημέρωση για την εξέλιξη της διμερούς συνεργασίας δεν υπήρξε, πέραν κάποιων αναφορών στις (υπό επανέλεγχο) οικονομικές καταστάσεις 2017 περί επενδύσεων ύψους 9,820 εκατ. ευρώ και μεταβίβασης από θυγατρική εταιρεία του ομίλου, της Juicy Couture Europe LTD.

Στην πραγματικότητα η δραστηριότητα της Juicy Cοuture είχε περιοριστεί στην Ελλάδα, αφού η FFG αποσύρθηκε από τις άλλες αγορές ευθύνης της σε συνέχεια της παρακμής της μάρκας. Kι ενώ η Juicy Couture αναζητά βηματισμό στην Ευρώπη, στην Ελλάδα η δραστηριότητα αποσύρεται. Το 2017 έκλεισε το κατάστημα της Κηφισιάς, τα shop in shop στα πολυκαταστήματα attica και notos galleries φέρονται να διαθέτουν τα τελευταία εμπορεύματα για τη χειμερινή σεζόν 2018/2019 και μέχρι τις 30 Μαρτίου κλείνουν και τα τελευταία καταστήματα Juicy Couture σε Γλυφάδα και Θεσσαλονίκη.