Tης Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Σημάδια βελτίωσης στην εικόνα των εσόδων στο τελευταίο τρίμηνο του έτους αναμένει ο όμιλος, Ahold- Delhaize για την ελληνική θυγατρική του, ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία στο εννεάμηνο διατηρεί αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου του μητρικού ομίλου της Ahold Delhaize που δημοσιοποιήθηκαν χθες “μολονότι σε συγκρίσιμη βάση καταγράφεται αρνητική ανάπτυξη εσόδων στην Ελλάδα, η τάση το τρίτο τρίμηνο ήταν βελτιωμένη σε σχέση με το δεύτερο” ενώ παράλληλα επισημαίνεται ότι ” αναμένεται περαιτέρω βελτίωση στο τέταρτο τρίμηνο του έτους”.
Αντίστοιχα, πηγές προσκείμενες στην AB Βασιλόπουλος σχολιάζοντας τη πορεία της αλυσίδας στην εγχώρια αγορά ανέφεραν ότι “το τρίτο τρίμηνο του 2018, η τάση των πωλήσεων μας στα συγκρίσιμα καταστήματα βελτιώθηκε σημαντικά, ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση και για το τέταρτο τρίμηνο εν όψει και της εορταστικής περιόδου”.
Οι φετινές πιέσεις που δέχεται η ΑΒ αποδίδονται κατά μεγάλο βαθμό στην αναδιάρθρωση του δικτυού του ανταγωνισμού, ενώ δύσκολο αναμένεται να είναι και το στοίχημα για ανάκαμψη το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός ειδικά εφέτος εκτιμάται ότι θα είναι ακόμα πιο έντονος, με γνώμονα τα νέα δεδομένα που επικρατούν στην αγορά και αφορούν στην πλήρη λειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος, τη κάθοδο της Μασούτης στην Αττική αλλά και την επανείσοδο της Spar.
Αν μη τι άλλο το περιβάλλον για τη ελληνική θυγατρική του Βελγο-Ολλανδικού ομίλου της Ahold Delhaize παραμένει προκλητικό και προς τούτο, στόχος της διοίκησης της ΑΒ είναι να επιτύχει τη διακράτηση του 40% του οφέλους του 2016 από την ανενεργή Μαρινόπουλος, ποσοστό που μεταφράζεται σε τζίρο περί τα 80 εκατ. ευρώ, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την πιστότητα των καταναλωτών- μέσω και του μοντέλου προσωποποιημένων προσφορών που ενεργοποιήθηκε εφέτος- και βέβαια να θωρακίσει τη παρουσία της αλυσίδας υλοποιώντας το σχεδιασμό για τη δημιουργία άνω των 40 νέων σημείων με παράλληλες δράσεις βελτίωσης των υπηρεσιών. Συνολικά για εφέτος η ΑΒ έχει προβλέψει κεφάλαια ύψους 80 εκατ. ευρώ για την “στήριξη” των σχεδιασμών της.
Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο, από την αρχή του έτους έχουν λειτουργήσει συνολικά έξι νέα εταιρικά καταστήματα λιανικής, ένα νέο κατάστημα χονδρικής ENA CC, καθώς και 33 νέα καταστήματα υπό το καθεστώς δικαιόχρησης – franchise.
Σε επίπεδο μητρικού ομίλου τα καθαρά έσοδα του εννεαμήνου σημειώνουν υποχώρηση κατά 1,9% στα 46,2 δις ευρώ έναντι 47,1 δις. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2017, τα βασικά λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,4% σε 1,76 δις ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,27 δις ευρώ ενισχυμένα κατά 19%.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε το στόχο της για συνέργειες από τη συγχώνευση ύψους 240 εκατ. ευρώ το 2018, και δήλωσε πως είναι αισιόδοξη ότι θα πετύχει τον στόχο για τις μεικτές συνέργειες των 750 εκατ. ευρώ το 2019. Η Ahold Delhaize αναμένει ταμειακές ροές το 2018 στα 2 δισ. ευρώ τουλάχιστον και κεφαλαιακές δαπάνες στα 1,8 δισ. ευρώ.
Μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων η μετοχή της εταιρείας επιδόθηκε σε ανοδικό ράλι, καταγράφοντας κέρδη της τάξεως του 6,60% περί τις 15:10 ώρα Ελλάδος, με την τιμή της να διαμορφώνεται στα 21,70 ευρώ και την κεφαλαιοποίηση του ομίλου στα 24,7 δισ. ευρώ. Η πορεία της μετοχής έχει παρουσιάσει αξιοθαύμαστη πορεία τόσο σε διάστημα 12 μηνών έχοντας ενισχυθεί κατά 34,19%, όσο και από την αρχή του έτους με την άνοδο της να ανέρχεται στο 18,38%.
naftemporiki.gr