Skip to main content

Στην Ιντρακάτ οι πρόδρομες εργασίες στο μετρό δυτικής Θεσσαλονίκης

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Η εταιρεία Ιντρακάτ, προσφέροντας έκπτωση 27%, αναδείχτηκε μειοδότης στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, που ολοκληρώθηκε έπειτα από δύο παρατάσεις.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφέλειας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους για τη βορειοδυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας. Η εκτιμώμενη συνολική αξία του έργου ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μηνών, με δυνατότητα παράτασης. Δεύτερος μειοδότης αναδείχτηκε η Άκτωρ με έκπτωση 22,03% και τρίτος η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Ξανθάκης με 9,31%.

Από την προηγούμενη ηγεσία της Αττικό Μετρό, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε επιλεγεί η λύση της κατασκευής μίας ενιαίας κυκλικής γραμμής, με εννέα συνολικά σταθμούς, αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και κατάληξη στον σταθμό Δημοκρατίας, συνδέοντας έτσι τις δύο δυτικές επεκτάσεις προς Κορδελιό – Εύοσμο και προς Νεάπολη – Σταυρούπολη.

Οι εκτιμήσεις ανέφεραν τότε ότι οι πρόδρομες εργασίες μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα σε δύο χρόνια παράλληλα, προκειμένου περί το 2020-2021 να δημοπρατηθεί το κύριο έργο της επέκτασης, ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, προκειμένου να ολοκληρωθεί την περίοδο 2025-2026. Ωστόσο, η νέα ηγεσία της Αττικό Μετρό εμφανίζεται σοβαρά προβληματισμένη, καθώς -όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας- εν μέσω προεκλογικής περιόδου εκπονήθηκε ένας διαγωνισμός για πρόδρομες εργασίες ενός πολύ μεγάλου έργου, που όμως δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Όπως σημείωσαν οι ίδιες πηγές, δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για καίρια ζητήματα, όπως για παράδειγμα η ακριβής χωροθέτηση των σταθμών, κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπλοκές στην εξέλιξη των εργασιών.

Με άλλα λόγια, η Αττικό Μετρό θα κληθεί σύντομα να λάβει απόφαση είτε για την ακύρωση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες είτε για την εκτέλεσή τους, αφού προηγουμένως ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις για την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως τονίζεται, απόλυτη προτεραιότητα για τη δημόσια εταιρεία αυτόν τον καιρό αποτελεί η ομαλή ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής και η παράδοσή της «ακέραιη, μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου, και όχι κολοβή» το 2023.