Skip to main content

Global Ship Lease: Αύξηση κερδών και νέες ναυλώσεις

Ο στόλος της θα αποτελείται πλέον από 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 375.406 TEUs.

Σημαντικά ενισχυμένα ήταν τα οικονομικά μεγέθη της Global Ship Lease, συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, παρά τη διόρθωση που καταγράφεται στην αγορά των πλοίων μεταφοράς containers.

Ειδικότερα, η εισηγμένη σημείωσε λειτουργικά έσοδα 159,29 εκατ. δολαρίων τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, έναντι 153,63 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2022. Παράλληλα, η κερδοφορία της ναυτιλιακής ανήλθε σε 72,22 εκατ. δολάρια από 67,8 εκατ. δολάρια πέρυσι. Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 104,9 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, από 90,38 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τα βελτιωμένα έσοδα αποδίδονται από την εταιρεία στις ανανεώσεις ναυλώσεων με υψηλότερα τιμήματα που εξασφάλισε για πλοία.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε την αγορά τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 8.500 TEUs έκαστο, τα οποία επαναναύλωσε σε μεγάλη εταιρεία τακτικών γραμμών. Παράλληλα, εξασφάλισε επεκτάσεις ναυλώσεων για επτά πλοία χωρητικότητας 2.200 – 3.500 TEUs και μία ακόμη για ένα βαπόρι χωρητικότητας 9.100 TEUs, με διάρκειες από λίγους μήνες έως και δύο χρόνια. Συμπεριλαμβανομένων αυτών, από την αρχή της χρονιάς, η Global Ship Lease έχει προσθέσει συμβασιοποιημένα έσοδα, ύψους 188,8 εκατ. δολαρίων.

Η ναυτιλιακή καταγράφει συνολικά συμβασιοποιημένα έσοδα άνω των 2,1 δισ. δολαρίων για τα επόμενα 2,5 χρόνια.

«Σε πλεονεκτική θέση»

«Η διαρκής σταθεροποίηση των ναύλων και των αξιών στον κλάδο μεταφοράς containers συνεχίστηκε και στις αρχές του 2023, παρότι ο ρυθμός μεταβολής μετριάστηκε τους τελευταίους μήνες. Μένει να δούμε αν θα διατηρηθεί αυτή η τάση, αλλά εσχάτως παρουσιάστηκαν ενδείξεις πιθανής ομαλοποίησης σε επίπεδα που, μολονότι είναι χαμηλότερα από τα πρόσφατα ρεκόρ, παραμένουν ελκυστικά συγκριτικά με τους ιστορικούς μέσους όρους» τόνισε αρχικά ο εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, Γιώργος Γιουρούκος.

«Η διαθεσιμότητα τονάζ εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, κινητοποιώντας τους liners να συνεχίζουν να εξασφαλίζουν τονάζ σε μακροχρόνιες ναυλώσεις, για διάρκειες, βέβαια, που σπάνια εκτείνονται, πλέον, πέραν του έτους ή της διετίας» συμπλήρωσε.

«Οι ισχυρές ταμειακές ροές και η πειθαρχία που επιδείξαμε στη διάρκεια της περιόδου των αυξημένων τιμών των περιουσιακών στοιχείων τοποθετούν την εταιρεία σε πλεονεκτική θέση για να αγοράσει επιλεκτικά second hand πλοία που ανταποκρίνονται στα αυστηρά κριτήρια που έχουμε θέσει» κατέληξε ο κ. Γιουρούκος.

«Η GSL εισέρχεται σε μία νέα φάση του κύκλου με καλή ορατότητα και συμβασιοποιημένα έσοδα και έναν ισχυρό ισολογισμό. Αυτό μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε ευέλικτοι με τη διανομή κεφαλαίου, κινούμενοι γρήγορα με σωστές αναπτυξιακές ευκαιρίες, διατηρώντας, παράλληλα, μέρισμα και κεφαλαιοποιώντας την αστάθεια των χρηματαγορών για να βελτιώσουμε τα έσοδα των μετόχων, μέσω επαναγορών μετοχών» σχολίασε από την πλευρά του ο CEO της εταιρείας, Ian Webber.

Ο στόλος της Global Ship Lease θα αποτελείται, μετά τη νέα αγορά, από 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 375.406 TEUs.