Skip to main content

Στόχος μας είναι ο Πειραιάς να αποτελέσει έναν ελκυστικό και ανταγωνιστικό προορισμό

Του Γιάννη Μώραλη*

Στον Δήμο Πειραιά, ακολουθώντας επιτυχημένα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων και αξιοποιώντας χρηματοδοτικά εργαλεία, προχωρήσαμε στη σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (Destination Management Organization), με στόχο την ανάπτυξη και εδραίωση του Πειραιά ως τουριστικού προορισμού.

Η παγκόσμια κρίση της πανδημίας, με επιπτώσεις και στον τουρισμό, ανέδειξε ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για αλλαγές που θα θωρακίσουν ακόμα περισσότερο το τουριστικό μας προϊόν και θα μας δώσουν τα εφόδια να αντιμετωπίσουμε τεχνοκρατικά και μεσχέδιο τις όποιες μελλοντικές κρίσεις.

Με τη δημιουργία του Οργανισμού, ο οποίος χρηματοδοτείται από την ΟΧΕ προχωράμε σε μια δομημένη παρέμβαση για την τουριστική προβολή και την ανάπτυξη του Πειραιά και την τοποθέτησή του στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά ως αναγνωρίσιμου προορισμού.

Η προσπάθειά μας έχει ξεκινήσει από την πρώτη μας θητεία, το 2014, οπότε και προχωρήσαμε σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης και προβολής της πόλης. Με την υποστήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο Δήμος Πειραιά δημιούργησε την καμπάνια «Destination Piraeus», έτσι ώστε ο Πειραιάς να γίνει αυτόνομος τουριστικός προορισμός και να σταματήσει να αποτελεί πέρασμα εκατομμυρίων τουριστών που φτάνουν στην πόλη με τα κρουαζιερόπλοια ή ταξιδεύουν προς τα ελληνικά νησιά. Παράλληλα, εκπονήσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής δράσης, το οποίο έχει λάβει την έγκριση του ΕΟΤ και συνεχίζουμε την προσπάθεια με τον D.M.O. Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο, το οποίο θα μας βοηθήσει να διαχειριστούμε με γνώση, ευελιξία και συστηματική παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς το τουριστικό μας προϊόν.

Την ίδια στιγμή, έχουμε εξασφαλίσει πόρους για σημαντικές παρεμβάσεις στην πόλη, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού στον Πειραιά. Παρεμβάσεις που προβάλλουν τον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης, όπως είναι η ανάδειξη των αρχαιοτήτων μας, ώστε να γίνουν προσβάσιμες, καθώς και η δημιουργία πολιτιστικής διαδρομής, η οποία θα ξεκινά από το λιμάνι και θα τελειώνει στη Ζέα περνώντας από το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Εξάλλου, μια σειρά μεγάλων έργων στην πόλη, τα οποία ήδη είναι δρομολογημένα, όπως είναι η επικείμενη αξιοποίηση του Πύργου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η παρέμβαση στην Πειραϊκή -από τη Σχολή Δοκίμων μέχρι τη Φρεαττύδα- η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτούμε το επόμενο εξάμηνο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Τραμ και του Μετρό σηματοδοτούν μια θετική πορεία για την πόλη. Όλα αυτά σχετίζονται και με το τουριστικό προϊόν και διαμορφώνουν μια πόλη πιο φιλική και πιο λειτουργική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Επιθυμία και στόχος μας είναι ο Πειραιάς να αποτελέσει έναν ελκυστικό και ανταγωνιστικό προορισμό, ώστε οι τουρίστες και όσοι προσεγγίζουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν μια ξεχωριστή τουριστική εμπειρία στην πόλη μας. Στην κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε συστηματικά και με σχέδιο και είμαι αισιόδοξος ότι τα επόμενα χρόνια τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας θα είναι εμφανή.