Skip to main content

Subaru: Στα χνάρια του Ηρακλή

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Στη νέα μορφή του το μεσαίο SUV της Subaru, το XV, επιχειρεί να πάρει πίσω τη… χαμένη τιμή του, όντως πληρέστερο, πιο προσιτό, άρα και ανταγωνιστικό, με «ατού», μάλιστα, στάνταρ τετρακίνηση, συνδυασμένη αποκλειστικά με το βελτιωμένο και ελαφρύτερο αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartonic επτά προκαθορισμένων σχέσεων. 

Αδικημένο μοντέλο στο παρελθόν, εξαιτίας, κυρίως, των αλλαγών σε επίπεδο αντιπροσώπευσης της μάρκας στην Ελλάδα (το σκηνικό, βεβαίως, από καιρό είναι πολύ πιο ξεκάθαρο με την Πλειάδες Μotors Α.Ε.), αλλά και της τιμολογιακής (συν φορολογικής) πολιτικής, μπαίνει στη θέση εκκίνησης με 25.980 ευρώ. Δεν είναι απλά ένα 4×4, αλλά ένα αποτελεσματικό όχημα και εκτός δρόμου πολύ «παραπέρα», ίσως, από άλλα του είδους. Αυτό, τουλάχιστον, καταλάβαμε στην πρώτη επαφή μας μαζί του πέριξ της Στυμφαλίας και μέχρι το Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου, όπου σε ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη με ολισθηρά σημεία και μεγάλες κλίσεις διαδρομή το X-MODE και η συμμετρική τετρακίνηση Subaru «έδειξαν τον δρόμο» με σιγουριά.

Όποιος επιλέξει το συγκεκριμένο μοντέλο, ακόμη και στην αρχική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα boxer 1.6i ES των 114 ίππων και ροπή 150 Nm, θα έχει στάνταρ το σύστημα ασφαλείας EyeSight, που χρησιμοποιεί δύο στερεοσκοπικές κάμερες για να καταγράφει τα προπορευόμενα οχήματα, τους ποδηλάτες, τους πεζούς, τους μοτοσικλετιστές και μόλις εντοπίσει κάποιο κίνδυνο πρόσκρουσης ειδοποιεί τον οδηγό, ή επενεργεί και αυτόματα στα φρένα, ώστε να μειωθούν οι δυσάρεστες συνέπειες. Σαφώς, πιο «προχωρημένη» είναι η έκδοση με τον δίλιτρο i-S κινητήρα -επίσης boxer- των 156 ίππων με επιπλέον paddles στο τιμόνι για επιλογή χειροκίνητων αλλαγών, όμως το κόστος για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα ξεφεύγει προς τα πάνω σημαντικά, οδηγώντας το στα «χωράφια» άλλων επιτυχημένων ανταγωνιστών.

Σε κάθε περίπτωση, βεβαίως, έχουμε αμιγώς ιαπωνικό προϊόν, με βαριά κληρονομιά στην τετρακίνηση, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, οπότε είναι θέμα «άποψης», κυρίως, του τι θέλουμε να οδηγούμε κάθε μέρα εντός κι εκτός των τειχών, σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να προβληματιζόμαστε για τίποτε. Σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, άνεση (λόγω αυτόματου κιβωτίου), καλοί χώροι, πρακτικότητα και ξεχωριστό στιλ. Στα ουσιώδη highlights σταχυολογούμε την ενίσχυση της ακαμψίας τόσο του αμαξώματος/πλαισίου (έως 100%) όσο και της στρεπτικής (+70%), το χαμηλότερο κατά πέντε χιλιοστά κέντρο βάρους και τον περιορισμό κατά 50% των κλίσεων του αμαξώματος.