Skip to main content

Εξασθένηση της ύφεσης στον μεταποιητικό κλάδο

Εξασθένηση εμφάνισε τον Δεκέμβριο του 2016 η ύφεση στον μεταποιητικό κλάδο της Ελλάδας, καθώς ο σύνθετος δείκτης ΡΜΙ της Markit ενισχύθηκε στις 49,3 μονάδες έναντι 48,3 μονάδων τον Νοέμβριο.

Η επίδοση του Δεκεμβρίου ήταν η υψηλότερη των τελευταίων τεσσάρων μηνών, παρά το γεγονός ότι παρέμεινε κάτω του τεχνικού ορίου των 50 μονάδων, το οποίο υποδηλώνει την ανάπτυξη του κλάδου.

Σύμφωνα με τη Markit, η αύξηση του δείκτη PMI οφείλεται κυρίως, στην ασθενέστερη συρρίκνωση της παραγωγής, ενώ αντίθετα, η υποχώρηση σε όρους όγκους ήταν αποτέλεσμα της περαιτέρω σταθερής μείωσης των αποθεμάτων ετοίμων προϊόντων.

Οι παραγωγοί αγαθών κατέγραψαν επίσης, μείωση των νέων παραγγελιών, καθώς η ασθενέστερη ζήτηση και η αστάθεια που επικρατεί στον ελληνικό χρηματοοικονομικό τομέα συνέτειναν στην υποχώρηση.

Στο μεταξύ, τα τελευταία στοιχεία της Markit υπέδειξαν περαιτέρω πτώση των επιπέδων ανεκτέλεστων εργασιών, καθώς στην πραγματικότητα, ο όγκος αδιεκπεραίωτων εργασιών μειώνεται κάθε μήνα από τον Ιούλιο του 2008. Καθώς οι εταιρείες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μικρότερο φόρτο εργασίας, μείωσαν τον αριθμό των εργαζομένων για πρώτη φορά σε διάστημα επτά μηνών.

Οι κατασκευαστές παράλληλα, κατέγραψαν σημαντική αύξηση της μέσης επιβάρυνσης κόστους, καθώς οι εταιρείες συνέδεσαν κατά κύριο λόγο, την αύξηση με τις υψηλότερες τιμές του χάλυβα, του ψευδαργύρου και των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Ως εκ τούτου, οι εταιρείες αύξησαν τις τιμές πώλησης για πρώτη φορά σε διάστημα 70 μηνών. Παρότι οι μέσες τιμές χρέωσης αυξήθηκαν με ελαφρύ ρυθμό, η αύξηση ήταν η δριμύτερη που έχει καταγραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2008.

Την ίδια ώρα, η αγοραστική δραστηριότητα σταθεροποιήθηκε, δίνοντας τέλος σε μια περίοδο επτά μηνών συνεχούς μείωσης. Ωστόσο, οι εταιρείες εξακολούθησαν να καταγράφουν μείωση των αποθεμάτων αγορών, λόγω της σύνδεσης της περιορισμένης αγοραστικής δραστηριότητας με την έλλειψη ρευστότητας.

Τέλος, οι χρόνοι παράδοσης προμηθειών επιμηκύνθηκαν με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν, ως έναν από τους λόγους των καθυστερήσεων, τις απεργίες που πραγματοποιήθηκαν στα λιμάνια σε όλη την Ελλάδα.

naftemporiki.gr