Navios: Ενισχυμένος κατά 37% το 2017 ο στόλος των bulkers

Έσοδα +8,8 εκατ. στα 199,3 εκατ. δολ. - Κέρδη +6,4 εκατ. στα 21 εκατ. δολάρια
Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2018 09:27

Η κα Αγγελική Φράγκου δήλωσε ότι η Navios Partners είναι μία δυναμικά αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, με ικανοποιητικά λειτουργικά κόστη και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για ρευστά διαθέσιμα σε βραχυπρόθεσμη βάση. Έχουμε επενδύσει στο μέλλον με τη διεύρυνση και την ανανέωση του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πρόσθεσε η κα Φράγκου.

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Έτοιμη να δημιουργήσει αυξημένες ταμειακές ροές μόλις η αγορά παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης είναι η Navios Maritime Partners, μία εκ των εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακών της κας Αγγελικής Φράγκου. Η Navios Partners, που ελέγχει έναν μικτό στόλο αποτελούμενο από 37 πλοία, εκ των οποίων τα 30 είναι μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα επτά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο του 2017 βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της περσινής χρονιάς αύξησε σημαντικά τον στόλο της.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κα Αγγελική Φράγκου 

Η κα Αγγελική Φράγκου δήλωσε ότι η Navios Partners είναι μία δυναμικά αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, με ικανοποιητικά λειτουργικά κόστη και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για ρευστά διαθέσιμα σε βραχυπρόθεσμη βάση. Έχουμε επενδύσει στο μέλλον με τη διεύρυνση και την ανανέωση του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πρόσθεσε η κα Φράγκου.

Το τελευταίο δωδεκάμηνο η Navios Partners επέκτεινε τον στόλο των bulkers κατά 37% και μείωσε τον μέσο όρο ηλικίας του κατά 12%. Σε μια αγορά που ανακάμπτει, είμαστε τοποθετημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσουμε σημαντική ρευστότητα.

Σημειώνεται ότι τον προηγούμενο μήνα η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει δύο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου panamax μεταφορικής ικανότητας 74.500 dwt το ένα και έτους ναυπήγησης το 2006, για μία συνολική τιμή 22 εκατ. δολ. Τα πλοία θα παραληφθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2018. Ένα εξ αυτών είναι ναυλωμένο αντί 9.375 δολ. την ημέρα μέχρι τον Μάιο /Νοέμβριο του 2018 και το άλλο αντί 9.844 δολ. την ημέρα μέχρι τον Μάιο/Αύγουστο του 2018.

Η εταιρεία από τον Νοέμβριο του 2017 ναύλωσε bareboat («γυμνό» πλοίο) για δέκα χρόνια με οψιόν αγοράς του μετά τον τέταρτο χρόνο, ένα Kamsarmax, μεταφορικής ικανότητας 81.000 dwt.

Επίσης, στη διάρκεια του 2017 η Navios Partners αγόρασε συνολικά επτά dry bulk πλοία, μέσης ηλικίας 7,4 ετών, επενδύοντας 156,2 εκατ. δολάρια. Τα πλοία είναι συνολικής μεταφορικής ικανότητας 925.832 dwt. Όλα είχαν παραληφθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017. Παράλληλα, το ίδιο διάστημα η Navios Partners πούλησε δύο πλοία και συγκεκριμένα το Navios Gemini S, έτους ναυπήγησης 1994 και μεταφορικής ικανότητας 68.636 dwt αντί 4,1 εκατ. δολ., και το Navios Apollon, ένα Ultra-Handymax, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2000, μεταφορικής ικανότητας 52.073 dwt αντί 4,8 εκατ. δολαρίων.

Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2017 η Navios Partners κατέγραψε έσοδα αυξημένα κατά 9,6 εκατ. δολ. ή 19,3% στα 59,3 εκατ. δολ. έναντι 49,7 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2016.

Η άνοδος των εσόδων οφείλεται στην αύξηση του στόλου αλλά και του μέσου ημερήσιου ναύλου ανά πλοίο, λόγω της βελτίωσης των συνθηκών στη ναυλαγορά.

Τα προσαρμοσμένα EBITDΑ εξαιρουμένων έκτακτων επιβαρύνσεων αυξήθηκαν κατά 3,5 εκατ. δολ. στα 37,1 εκατ. δολ. έναντι 33,6 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016 και τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν στα 10,4 εκατ. δολ. έναντι 7,9 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν.

Για το σύνολο του έτους τα έσοδα της Navios Partners αυξήθηκαν κατά 8,8 εκατ. δολ. ή 4,6% στα 199,3 εκατ. δολ. έναντι 190,5 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, τα προσαρμοσμένα EBITDA κινήθηκαν ανοδικά κατά 3 εκατ. δολ στα 126,6 εκατ. δολ. έναντι 123,5 εκατ. δολ. στη χρήση 2016, και τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν στα 21 εκατ. δολ. έναντι 14,6 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Στη διάρκεια του 2017 η εταιρεία διαχειρίστηκε 36 πλοία κατά μέσο όρο έναντι 32 το 2016 με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο, με τον βαθμό χρησιμοποίησης του στόλου να φτάνει στο 99,0% έναντι 99,8% το 2016 και μέσο ημερήσιο ναύλο 16.025 δολ. έναντι 16.364 δολ. το 2016.

Σχολιασμένα