Η Vivartia επένδυσε 22 εκατ. ευρώ στην εστίαση

Εξωστρέφεια: Ποιοι οι στόχοι για Goody's, Everest και Flocafe
Πέμπτη, 12 Μαΐου 2016 11:37
UPD:11:44

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
semm@naftemporiki.gr

Μεγάλη Βρετανία, Σαουδική Αραβία, Αυστραλία -πιθανόν και η Κίνα- αποτελούν τις προτεραιότητες του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, ως προς τη διεθνή του ανάπτυξη.

Τα τελευταία δύο χρόνια, σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού, παρενεργειών από τις αναπροσαρμογές του ΦΠΑ και προκλήσεων για την εθνική οικονομία, ο όμιλος εστίασης της Vivartia υλοποίησε επενδύσεις 21-22 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο ενός προγράμματος ανάπτυξης, επανατοποθέτησης και αναβάθμισης των υπηρεσιών σε όλα σήματα του χαρτοφυλακίου του.

Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Παπανικολάου, διευθύνοντα σύμβουλο της Goody’s - Everest, πρόκειται για επενδύσεις στις οποίες έχουν συνεισφέρει κατά το μεγαλύτερο μέρος οι συνεργάτες franchisees και κατανέμονται ως εξής: τη μερίδα του λέοντος, περίπου 10 εκατ. ευρώ, απορρόφησε το δίκτυο Goody’s Burger House, πάνω από 8 εκατ. ευρώ το δίκτυο Everest και τα υπόλοιπα το δίκτυο Flocafe Espresso Room -το οποίο λανσάρει αυτό το διάστημα το concept Flocafe Espresso Room Street- και τα εστιατόρια La Pasteria.

Στη διεθνή αγορά

Ταυτόχρονα με την ανανέωση των brands, ο όμιλος υλοποιεί και ένα εκτενές πλάνο εξωστρέφειας το οποίο σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό των δραστηριοτήτων του στο εσωτερικό -τη συγχώνευση εργοστασίων και την αξιοποίηση συνεργειών μεταξύ εταιρειών του ομίλου- καθώς και την ανάπτυξη σε σημεία με τουριστική κίνηση (νησιά, αεροδρόμια, πλοία κ.ά.) θα ενισχύσει τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα τόσο στην τοπική όσο και στη διεθνή αγορά.

Στην παρούσα φάση, όπως εξηγεί στη «N» ο κ. Παπανικολάου, δίνεται έμφαση στην τοποθέτηση του Flocafe στην αγορά του Λονδίνου, μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, καθώς η Μ. Βρετανία ενδέχεται να γίνει αγορά-hub και μέσω θυγατρικής να υποστηρίξει την είσοδο και των άλλων σημάτων του ομίλου στην τοπική αγορά αλλά και την περαιτέρω επέκτασή τους στην Ευρώπη.

Σήμερα ο όμιλος έχει παρουσία σε 13 χώρες και προσθέτει συνεχώς νέες αγορές στο ενεργητικό του. Επίκειται άνοιγμα σε Κόσσοβο, Αυστραλία (τέλη Μαΐου), Σαουδική Αραβία αλλά και Κίνα. Με 428 καταστήματα είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά εστίασης, αλλά θα αποκτήσει το κρίσιμο μέγεθος για να αντιμετωπίσει τον διεθνή ανταγωνισμό όταν κερδίσει το στοίχημα σε αγορές όπως της Μ. Βρετανίας, της Αυστραλίας, της Σαουδικής Αραβίας αλλά και της Κίνας, όπου βρίσκεται σε φάση εκκίνησης έχοντας ξεπεράσει νομικά ζητήματα που ανέκυψαν με τοπικό σήμα. Χάρη στις ισχυρές συμμαχίες που έχει αναπτύξει σε αυτές τις χώρες (με ενδεικτική την συνεργασία με το SSP Group), η ώθηση που μπορεί να λάβει είναι πιθανό να διπλασιάσει το σημερινό του μέγεθος στα επόμενα 3-4 χρόνια, έως το 2020.

Στην Ελλάδα

Στην εγχώρια αγορά, η στρατηγική παραμένει στοχευμένη στην ανάπτυξη του δικτύου σε ιδιαίτερα σημεία και στην ολοκλήρωση του concept Goody’s Burger House, που έχει προχωρήσει στο 72% του δικτύου Goody’s. Επίσης στο α’ εξάμηνο του 2016 έχουν προγραμματιστεί τα εγκαίνια 4 νέων καταστημάτων. Στο δίκτυο Everest προστίθενται 6 νέα καταστήματα, στο Flocafe 5 ακόμη σημεία με το νέο concept (με τα πρώτα να έχουν ήδη δρομολογηθεί σε Λονδίνο και Κηφισιά) και στο La Pasteria 2-3 νέα εστιατόρια, ενώ σημαντική προτεραιότητα για το 2016 είναι η ανάπτυξη στο Horeca Business.

Συνολικά στην αγορά φαγητού και καφέ ο Όμιλος Εστίασης της Vivartia κατέχει μερίδιο 15,6% και οι πωλήσεις του το 2015 κινήθηκαν σταθεροποιητικά, ενώ επιβεβαιώθηκε ο στόχος για λειτουργικά αποτελέσματα βελτιωμένα κατά 60% ως αποτέλεσμα πολιτικών βέλτιστης διαχείρισης του κόστους λειτουργίας, στρατηγική που συνεχίζεται με μεγαλύτερη ένταση και το 2016, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται και αναδιάρθρωση του δανεισμού της εταιρείας.

Σχολιασμένα